آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار شهرستان ری: هنرمندان حافظان اصالت فرهنگی کشور هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: هنرمندان سربازان و حافظان مرزهای اصیل فرهنگی کشورهستند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

به گزارشراگانیوز به نقل از ایرنا ˈهدایت الله جمالی پورˈ روز یکشنبه به همراه معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در نشست صمیمانه با تعدادی از هنرمندان عرصه شعر و ادب، تئاترو سینما، نقاشی و موسیقی و کانون های تبلیغاتی این شهرستان، عرصه فرهنگی و ظرفیت های هنری در شهر ری را بسیار گسترده و عظیم برشمرد.

وی با اشاره به تاریخ هفت هزار ساله ری، فرهنگی و مذهبی بودن این نقطه ازپایتخت را بسیار برجسته و دارای ظرفیت های مطلوب عنوان داشت و افزود: ایران اسلامی مملو از ارزش های فرهنگی است وبایستی بیش از گذشته به دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر توجه کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری، با اشاره به فاصله گرفتن از فرهنگ بومی در برخی از موارد، اظهارداشت: دربرخی مواقع از فرهنگ اصیل و ارزشهای بومی فاصله پیدا کرده ایم و این نقطه ضعف فرهنگی ممکن است آسیب هایی به فرهنگ اصیل جامعه ایرانی اسلامی وارد سازد.

جمالی پور، تاکید کرد: تناقض در رفتارهای هنری یکی دیگر از آسیب ها درعرصه فرهنگی است و نهادهای تصمیم ساز در کشور نباید برخلاف یکدیگر در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان اینکه رهبری دغدغه فرهنگ را همیشه داشته اند و توجه به فرهنگ وهنراصیل نیاز اصلی متولیان فرهنگی کشور است، افزود: دیگر بخش های اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی در کنار فرهنگ نقش خود را ایفا می کنند.

وی از فرهنگ مصرف و فرهنگ پوشش حجابی به عنوان دو مقوله مهم که تمام جمعیت را در بر می گیرد نام برد و اظهارداشت: متاسفانه در این زمینه تاکنون نتوانسته ایم خوب عمل کنیم و از ارزش های اصیل خود فاصله گرفته و در برخی از موارد نیز رویکردی وارداتی جایگزین آن شده است.

فرماندارشهرستان ری، حضرت امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس را بهترین الگو برای ارایه ارزشهای اصیل ایرانی و اسلامی عنوان داشت و افزود: امام راحل و شهدا بزرگترین نقش آفرینان در جهان معاصر به شمار می روند که برای حفظ اسلام ناب محمدی(ص) و مقاومت در برابر زیاده خواهان، هنرنمایی کردند.

جمالی پور گفت: امروز نیاز است که هنرمندان نگاه توسعه ای در امورکاری خود داشته و ضمن اشاعه فرهنگ همکاری ودوستی برای نسل های آینده گام های مفیدی بردارند.

همچنین دراین جلسه رییس اداره شهرستان ری و تعدادی از شرکت کنندگان ضمن ارایه گزارش، پیشنهاد و نقطه نظرات خود، خواستار حضور فعال نماینده این قشر در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، راه اندازی کانون و انجمن هنرمندان، استفاده از کانون های تبلیغاتی و تئاتر و سینمای جوان شهرستان، شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.