آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ویژه شهرستان ری: فضای عزاداری های ابا عبدالله الحسین(ع )باید فضای وحدت بخش باشد

فرماندار ویژه شهرستان‌ری: فضای عزاداری های ابا عبدالله الحسین(ع) باید فضای وحدت بخش باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری ،در  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری که با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری ، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به برخی اختلافات موجود در جهان اسلام بیان داشت:دشمنان اسلام  از وحدت جهان اسلام هراس دارد لذا از هر فرصتی استفاده می کند تا به اختلافات مذهبی در بین فرق اسلامی دامن بزند. ایجاد گروههای تکفیری و انحرافی که به راحتی آدم می کشند و این اقدام خود را قربتا الا الله معرفی می کنند در همین رستا است.

جمالی پور با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و مجالس عزادری ابا عبدالله الحسین (ع) افزود: در مجالس عزاداری باید فضا به گونه ای باشد که  از طرح مباحث اختلاف انگیز در بین مردم پرهیز شود و فضای عزاداری هاابا عبدالله الحسین(ع)باید فضای وحدت بخش باشد تا ارامش و همدلی را در جامعه بوجود آورد.

فرماندار ویژه شهرستان‌ری خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه دشمنان اسلام با گسترش شبکه های رادیو تلویزیونی و نیز شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین و لحظه ای حرفهای تفرقه انگیز را رسد می کنند و سریعا با هدف آسیب زدن به وحدت و انسجام اسلامی  منتشر می کنند لذا همه ی نخبگان ،مداحان و واعظان محترم باید به نیات شوم دشمن توجهی مناسب داشته باشند.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: الحمدلله در کشور ما به خاطر رشادت های سربازان گمنان امام زمان (عج)و همچنین هوشیاری نیروهای انتظامی مومن و متعهد امنیت پایدار برقرار هست. اما درکشورهای همجوار ما که در آن روح امام الزمانی و ذکر ائمه اطهار علیهما سلام جاری و ساری نیست  امنیت کافی وجود ندارد و هر روز مردم این کشورها تاوان سنگینی را در بعد امنیتی پرداخت می کنند

فرماندار ویژه شهرستان‌ری در ادامه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید همیشه بر لزوم تقویت وحدت در جهان اسلام تاکید.حضرت امام خمینی (ره)  هم همیشه سفارش شان  بر وحدت اسلامی بین همه ی کشورها استوار بود.

وی با اشاره به طرح برخی مطالب اختلافی در عزاداری های ابا عبدالله الحسین  توسط برخی مداحان خاطر نشان کرد: در گذشته های دور و قبل از انقلاب در مجالس هیئتهای عزاداری امام حسین (ع)، واعظان و مداحان هیچ وقت مطالبی که سبب دامن زدن به تفرقه بین مسلمانان بشود را بیان نمی کردند اما متاسفانه در سالهای اخیر یک مقدار دشمنان اسلام ورود کرده اند و سعی بر آن دارند تا از طریق طرح مسائل اختلافی بین برادران شیعه و اهل تسنن در جامعه اسلامی ایران تفرقه ،اختلاف و برادر کشی راه بیندازند..

جمالی پور با اشاره به برپایی ایستگاههای صلواتی برای عزاداری ابا عبدالله الحسین  در ماه محرم تصریح کرد:  از تمامی مسئولین و  متولیان مراسم عزاداری از جمله شهرداری منطقه 20 ، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ارگانها و ادارات تقاضا دارم که مراسم و مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در سطح شهرستان را با دقت و نظم خاصی همچون سالهای گذشته برپا کنند و مراقبت نمایند کسی از تریبون حسینیه آنها مباحث اختلافی مطرح نکند.

وی در پایان افزود: عزاداریهای حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همیشه مظهر وحدت ، انسجام و همدلی مسلمین و حتی اقلیت های دینی بوده و امیدواریم امسال نیز همچون سالهای گذشته این مراسم معنوی با نظم و فارغ از هرگونه مشکلی در سطح شهرستان ری برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.