آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فضای سبز پیرامونی تهران به 41 هزار هکتار می رسد

محسن هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در مراسم درختکاری ضلع شمالی حرم مطهر امام خمینی(ره) راحل برگزار شد، اظهار کرد: قبل از انقلاب فضای سبز تهران با احتساب 75 پارک حدود سه هزار متر مربع بوده است که امروزه با احتساب بیش از 2 هزار و 200 پارک و بوستان به 40 هزار متر مربع می رسد.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ای که به مناسبت هفته درختکاری سالجاری با حضور ریاست جمهوری برگزار می شود این سرانه از 40 هزار مترمربع نیز به 41 41 هزارهکتار خواهد رسید.
وی بابیان اینکه براساس استاندارد جهانی فضای سبز در شهر 25 متر مربع است، گفت: برهمین اساس و برحسب استاندارد وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که این رقم حدود 12 تا 15 متر مربع است.
وی ادامه داد: از این وزارت خانه تقاضا دارم که این استاندارد فضای سبز را به این استاندارد جهانی نزدیک کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به زودی براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران تاپایان سال 97 ، فضای سبز به 17 متر مربع برسد که با تلاش معاونت خدمات شهری و پارک ها به این عدد نزدیک شده ایم.
به گفته وی در حال حاضر فضای سبز مناطق 22 گانه از مرز 15 متر مربع برای هر شهروند عبور کرده است.
وی افزود: همچنین بدنبال تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری در شورای شهرهستیم که سعی داریم تا در این برنامه سرانه فضای سبز را به 25 متر مربع(سرانه جهانی) برسانیم.
هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: توازن در فضای شهر را در محلات در دستور کار داشته و تلاش خود را درتوسعه فضای سبز مناطق 8، 7،10،11 و 17 را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری همیشه در گفتار، رفتار و کردار موضوع از بین بردن فضای سبز را اعلام کرده و دردستور ویژه قرار داده است که بر ااساس منویات معظم له شورای جدید تهران در این امر اهتمام به خصوصی را دارد.
در ایران، 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.