آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

قانون مداری از جمله شاخصه های اصلی دولت تدبیر و امید است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، گفت: قانون مداری از جمله شاخصه های اصلی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرری، ˈهدایت الله جمالی پورˈ در نشست مدیرکل امور شهری روستائی استانداری تهران و جمع کثیری از دهیاران بخش های تابعه شهرستان ری اظهارداشت: مقام معظم رهبری کلیات کار و حرکت دولت را در نشست های مختلف تایید و بیان فرموده اند که به دولت تدبیر و امید و شخص رییس جمهور اعتماد کامل دارند اما به نظر میرسد عده ای مسیر دیگری را پیش می برند و خلاف فرمایشات رهبری حرکت می کنند که این زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی یکی از شاخصه های مهم در ارزیابی پیشرفت و توسعه یک کشور را پویائی اقتصاد روستائی آن کشور دانست و افزود: هرچقدر اقتصاد روستا پویا و شکوفا باشد فرآیند توسعه و پیشرفت آن کشورمناسب ترخواهد بود، لذا دولت ها برنامه های توسعه محوری در روستاها را یک اصل مهم درتوسعه پایدارکشور می دانند.

وی درادامه تاکید کرد: توجه صرف در نظام برنامه ریزی توسعه ای به شهرها وغفلت ازنقش وجایگاه روستاها در فرآیند توسعه می تواند آسیب های جدی را متوجه کشورها کند.

به گفته فرماندار ری، یکی از آسیب ها مهاجرت به شهرها و ساکن شدن درحاشیه شهرها و تولید ناهنجاریهای اجتماعی است.

جمالی پورخاطرنشان کرد: روستاها ظرفیت های بسیارمناسبی برای نقش آفرینی درشتاب دادن به توسعه کشوردارند واگر به برنامه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در روستاها توجه جدی شود قطعا مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شکل خواهد گرفت.

معاون استاندارتهران تصریح کرد: برنامه های جامع توسعه روستائی باید با رویکرد علمی و کارشناسی در دستورکار قرارگیرد دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه وعنایت خاص دارد و امیدوارم در آینده نزدیک این امر در سطح کشور نمایان شود.

وی دربخشی دیگر از سخنان خود به اتفاقات حوزه سیاسی هم دربخش داخلی اشاره کرد واظهارداشت: در این یک سالی که دولت امور کشور را به دست گرفت فضای سیاسی کشور آرم شده و از التهابات سیاسی بی پایه و اساس کاسته شده وخوشبختانه تاکنون دولت اجازه موج سواری و التهاب آفرینی را به فرصت طلبان نداده است و توجهی به مباحث حاشیه ای نکرده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشوراظهارداشت: وقتی دولت تدبیر و امید مسولیت را بعهده گرفت افزایش قیمت ها لحظه ای بود و هر وقت مردم برای خرید به مغازه ها یا بازار مراجعه می کردند با قیمت های جدید مواجه می شدند و بازار قیمت ها کاملا بی ثبات شده بود و امروزپس از گذشته یک سال ازعمر دولت تدبیر و امید علی رغم ادامه تحریم های ظالمانه و کسر بوجه شدید دولت تورم مهار شده و در بازار قیمت ها هم یک ثبات نسبی ایجاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.