آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

محدوده قلعه دولت آباد در شهرری بهسازی می شود

به گزارش راگانیوزاز روابط عمومی شهرداری منطقه 20، عبادالله فتح اللهی در حاشیه بازدید از بافت های فرسوده منطقه جنوبی قلعه دولت آباد گفت: با توجه به اولویت منطقه 20 و اهمیت پروژه هایی که منجر به اصلاح معابر شهری می شود، بسترسازی لازم برای بازگشایی معابر داخلی محدوده قلعه دولت آباد در دستور کار سال جاری قرار گرفت.
فتح اللهی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح روند بهسازی املاک فرسوده در این محدوده تسریع می شود، افزود: با آزادسازی حدود 700 مترمربع از املاک پیرامون معابر داخلی قلعه دولت آباد، مسیرهای دسترسی به خیابان های اصلی گشایش می یابد و امکان نوسازی املاک فرسوده فراهم می شود.
وی در ادامه به آغاز فعالیت رسمی ستاد احیا و نوسازی شهرداری تهران، با ریاست شهردار تهران و در قالب 4 کمیته اجرایی نیز اشاره کرد.
شهردار منطقه 20 نیز در حاشیه بازدید از این بافت ها با اشاره به اینکه مدیریت شهری نسبت به موضوع نوسازی بافت فرسوده نگاه درآمدی ندارد، گفت: روند بهسازی املاک فرسوده و پروژه های تجمیعی در سال جاری پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و اقدامات فرهنگی این اقدام نیز همچنان در حال اجراست.
منصور کتانباف با اشاره به اینکه هر هفته جلسات مستمری با محوریت نوسازی بافت فرسوده در منطقه، نواحی و دفاتر نوسازی برگزار می شود، یادآور شد: تملک 134 پلاک فرسوده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، احداث پیاده راه ضلع شرق حرم با حجم عملیات 15 هزار مترمربع و آغاز عملیات عمرانی ساخت دو هتل از جمله پروژه های مهم شهری هستند که محرک های توسعه ای برای این منطقه جنوبی محسوب می شوند.
بافت فرسوده محدوده خیابان های 24 متری، قم، فدائیان اسلام و محله های جوانمرد قصاب و صفائیه از دیگر محل هایی بود که در جریان بازدید میدانی با حضور مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران وهیئت همراه، شهردار منطقه و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 مورد بررسی قرار گرفت.
منطقه 20 (شهرری) بعنوان جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران دارای حدود 378 هزارنفر جمعیت، 176 کیلومتر مربع وسعت ، 7 ناحیه و 22 محله است.
سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین وجود حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ویژگیهای بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.
جدا افتادگی کالبدی منطقه از تهران، وجود سطوح قابل توجه کاربریهای صنعتی و انبارداری و همچنین وجود سطوح قابل توجه اراضی مزروعی و فضای سبز به خصوص در حاشیه از مهمترین ویژگیهای این منطقه بشمار می رود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.