آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدیران همواره باید آماده پیشگیری و مقابله با حوادث و بحرانها باشند

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه ری ،شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ری با همکاری شهرداری باقرشهر و هلال احمر شهرستان اقدام به برگزاری یک دوره همایش و کارگاه آموزشی پیشگیری و آمادگی قبل از حوادث و بلایای طبیعی  درسالن عطر یاس شهرداری باقرشهر نموده است. در چارچوب برنامه ریزیهای انجام شده، دوره آموزشی تحت عنوان مدیریت بحران با حضور اساتید مجرب برگزار خواهد شد و گواهینامه پایان دور با امضای معاون استاندار تهران ، رییس هلال احمر ری و شهردار باقرشهر به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد .فرماندار

هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز بنا به گزارش ارسالی از روابط عمومی، با اشاره به اهمیت آموزشهای شهروندی در موضوع حوادث غیر مترقبه با اشاره به ضرورت هدایت آموزشهای شهروندی به اصل کارکردگرایی گفت: اصل آموزش محوری درجامعه شهری و اجتماع روستایی یکی از ارکان مهم برای مدیریت کاربردی است.

وی در ادامه با اشاره به شاخصه های توسعه یافتگی شهری تصریح نمود:در مدیریت کاربردی  مردم هستند که شهر و روستای خود را مدیریت می کنند و ارگانهایی مانند شهرداری ها و دهیاریها در واقع تصمیم سازانی هستند که به پشتوانه مشارکت بالای مردم برنامه ریزیهای ساختاری جهت نیل به توسعه پایدار را رقم میزنند.

جمالی پور بااشاره به وضعیت توپوگرافی شهرستان ری، این شهرستان را از جمله مناطق زلزله خیز استان تهران دانست که با وجود گسل زلزله خیز کهریزک ، می طلبد تا همواره شهروندان ومدیران آماده پیشگیری و مقابله با حادثه باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری برگزاری کارگاهای مدیریت بحران را از جمله شاخصه های آموزشی برای جلوگیری از اتفاقات نامطلوب ارزیابی کرد و افزود:آموزهای پیشگیری و آمادگی قبل از حوادث و بلایای طبیعی کمک می کند تا شهروندان جدااز اموزش امداد رسانی در خصوص امداد جویی نیز از اطلاعات علمی شایسته ای بهره مند شوند. بدیهی است وقتی حادثه اتفاق می افتد آسیب دیدگان باید بدانند چگونه از خود وافراد نزدیک خود مراقبت کنند وبه عبارتی چگونه از دیگران امداد بجویند.همانقدر که امدادرسانی بعداز حوادث مهم است ،امدادجویی نیز حایز اهمیت است .

گفتنی است بنا به گزارش ارسالی از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری این همایش 21 اردیبهشت ماه از ساعت 7:30 الی 15:30 در سالن همایشهای عطر یاس شهرداری باقرشهربرگزار خواهد شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.