آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم تجلیل از معلمین نمونه بخش کهریزک برگزار شد.

به گزارش راگانیوز همزمان با سالگرد شهادت شهید معلم استاد مرتضی مطهری و سی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم از معلمین نمونه بخش کهریزک تجلیل به عمل آمد .

در این مراسم رییس آموزش پرورش بخش کهریزک با  گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری که اولین روز از هفته معلم با نام ایشان مزین شده است در کنار شهدایی همچون شهید رجایی و باهنر و 36000 شهید دانش آموز و 4900 شهید معلم هدف از بعثت پیامبران را معلمی دانست و افزود:تعلیم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و از این روست که تعلیم و تعلم، سنت نیکوی آفرینش است. انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خود را در این گروه، در قالب واژه مقدس معلم ثبت کرده است. حیات انسان در گرو علم و عمل صالح است و علم و تربیت نیز در گرو وجود معلم است. اهمیت و رفعت جایگاه معلم در اسلام تا آنجاست که خداوند زمانی که دریچه روح حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را اولین بار به جهان بی پایان علم ابدی گشود و او را به کسوت رهبری بشر و نبوت مفتخر ساخت، برنامه اجتماعی او را به طور آشکار، خواندن علم و دانش تشکیل داد. این حقیقت نشان از اولویت دانش و معرفی خداوند به عنوان اولین معلم برای بشر است.
خداوند یکی از اهداف بعثت انبیا و معلمی دانسته و فرموده است: «اوست خداوندی که در میان ناآموختگان، پیامبری از میان خودشان برانگیخت، تا آیات او را بر آنان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمت به ایشان بیاموزند». (جمعه: 2)
در این آیه شریفه، تزکیه و پاک ساختن اخلاق ناپسند انسان ها و آموزش کتاب و حکمت از اهداف بزرگ بعثت پیامبر دانسته شده است.
در فرهنگ قرآن، معلمی، کاری شگفت انگیز و معلم دارای مقامی والاست. گستره و شعاع کار معلم، از سطح کلاس و مدرسه فراتر است و جامعه و ملت و بلکه همه انسان ها را در برمی گیرد. چنان که تربیت و هدایت یک فرد با زنده کردن همه افراد بشر برابر است و گمراه ساختن یک فرد همانند نابود کردن تمام بشر است.

رییس شورای بخش کهریزک

پیگیری مشکلات آموزشی بخش کهریزک هستیم .

در ادامه رییس شورای بخش کهریزک ضمن تبریک روز معلم به این قشر فرهیخته با اشاره به گزارش عملکرد شورای آموزش و پرورش اعلام داشت شورای آموزش و پرورش در راستا اجراي سياست مدرسه محوري و به منظور ارتقا كيفيت برنامه هاي آموزشي تربيتي مدارس، جلب و توسعه مشاركت هاي مردمي، تقوت نظام آموزشی و گسترش عدالت آموزش فعاليت دارد. هدف شورا در واقع تحقق مشاركت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گيري از كليه منابع و امكانات جهت تامين، توسعه و تجهيز فضاهاي آموزشي و تسهيل در فعاليتهاي اجرايي آموزش و پرورش مي‌باشد.

ترکاشوند از پیگیری مشکلات  مدارس خبر داد و افزود به همت مسوولین آموزش و پرورش ،بخشدار ،شورای اسلامی باقرشهر و شهرداران پیگیر موضوعاتی از قبیل هوشمند سازی مدارس ،افزایش سرانه آموزشی ،حمایت از خیرین مدرسه ساز و…هستیم

 

امام جمعه باقرشهر

معلم در شکل‌گیری شخصیت انسانی و علمی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد.

در پایان امام جمعه باقرشهر ضمن تبریک به مناسبت روز معلم شهید مطهری را یک اسوه تمام عیار و الگویی بی مثال برای همه آحاد جامعه بویژه فرهنگیان و اشخاصی که در امر تعلیم و تربیت نقشی دارند دانست و افزود  : بعد از خانواده تربیت و آموزش نسل جوان توسط معلمان در محیط‌‌ های آموزشی صورت می‌گیرد؛ لذا معلم در شکل‌گیری شخصیت انسانی و علمی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری از پایه‌گذاران تفکر و اندیشه اسلامی بود، گفت: ایشان نقش بسزایی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) داشت؛ اندیشه و تفکر شهید مطهری همواره باید برای نسل جوان بیان شود؛ چراکه آشنا ساختن نسل جوان با افکار و اندیشه‌های اسلامی آن شهید بزرگوار، سدی محکم برای انحراف فکری جوانان است.

وی افزود: امام خمینی (ره) بیان کردند که کتاب های شهید مطهری بدون استثناء مورد تأیید بوده و کتاب های ایشان تحقیقاتی و مبتنی بر اسلام ناب است. شاهد بودیم که بعد از شهادت استاد مطهری کتاب های وی، مورد هجوم و استفاده مردم قرار گرفت تا مظلومیت فکری ایشان برطرف شود.

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی تصریح کرد: با توجه به جایگاه شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت، آشنایی با تفکرات این استاد عالی قدر می تواند تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف فرهنگی دانش آموزان که نسل آینده کشور هستند، داشته باشد

 

لازم به ذکر است  این مراسم با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی باقرشهر،بخشدار کهریزک،رئیس آموزش و پرورش کهریزک ،امام جمعه باقرشهر و سایر مسئولین  شهرستان و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.