آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مرمت کاروانسرای دوقلوی شهرری با اعتبار700 میلیون ریال آغاز شد

 سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری گفت: عملیات اجرایی مرمت کاروانسرای دو قلو بازار سنتی شهر ری صبح امروز /شنبه/ با اعتبار اولیه 700 میلیون ریال آغاز شد.

ˈامیر مسیب رحیم زادهˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این طرح از برنامه های الویت دار است با همکاری شهرداری منطقه 20 اجرایی شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی مرمت کاروانسرای دو قلو شهرری ابتدا از کف سازی و مناسب سازی آغاز شده است.

وی بابیان اینکه کاروانسرای دوقلو متعلق به دوره قاجار و در دو طرف بازار قدیمی شهر ری با مساحت 800 متر مربع قرار دارد، افزود: براساس برنامه زمانبندی عملیات عمرانی این طرح تا پایان خرداد ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

رحیم زداه با تاکید بر اینکه این طرح در راستای تفاهم نامه ما بین شهرداری منطقه 20 و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران آغاز شده، تصریح کرد: کارشناسان میراث فرهنگی با نظارت در روند اجرای این طرح سعی خواهند کرد تا اجرای این طرح متناسب با بافت تاریخی اثر انجام و لطمه ای به آن وارد نشود.

وی افزود: همچنین تهیه طرح مطالعاتی و نقشه های لازم با اعتبار 700 میلیون ریال از سوی کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان به منظور مرمت حجره های کاروانسرا و ضلع جنوبی و شمالی حیاط در حال آماده سازی است که بعد از اتمام کف سازی و مناسب سازی اجرایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.