آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رفع مشکلات زیست محیطی دفن زباله در کهریزک نیازمند توجه جدی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: رفع مشکلات دفن زباله ابر شهر تهران در کهریزک نیازمند عزم نمایندگان مردم ری در مجلس شورای اسلامی و توجه جدی برخی از مسوولان است.

ˈهدایت الله جمالی پورˈ اظهار داشت: نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی و مسوولان شهرستان تمام سعی و تلاش خود را برای حفظ محیط زیست و کم کردن خطرات ناشی از دفن پسماندها و زباله های صنعتی و خانگی را به کار خواهند بست.

وی افزود: در جریان این بازدید ˈمهرداد بذرپاشˈ ، ˈزهره طبیب زاده نوریˈ و ˈمجتبی رحماندوستˈ به همراه برخی مسوولان شهرری از نزدیک در جریان روند کار در مرکز پسماند زباله در کهریزک و پردازش پسماند و تولید کمپوست در واحدهای بازیافت و پردازش مجتمع آرادکوه قرار گرفتند.

وی به گفته وی، هم اکنون در این مرکز واحدهای مختلفی تولیدی پلاستیک و کود کمپوست دایر و فعال هستند.

فرماندار شهرستان ری اظهارداشت: نمایندگان مردم شهرری در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات دفن زباله در کهریزک به این شهرستان سفر کرده اند.

جمالی پور افزود: با جلسه ای که در این باره در مرکز پسماند کهریزک با حضور مسوولان شهری برگزار شد مقرر شد در خصوص این مشکلات بررسی های لازم صورت و در اسرع وقت برای رفع این معظل محیط زیست برنامه های ویژه ای طراحی و انجام شود.

وی ادامه داد: مشکلات دفن زباله در نزدیکی پایتخت از قدیم وجود داشته و با همت مسوولان و همیاری همه آنها خواهیم توانست که آنها را رفع کنیم.

مجتمع پردازش و دفع پسماند آرادکوه در جنوب شهر کهریزک از توابع شهرستان ری در ابتدای جاده قدیم تهران – قم واقع شده است.

این مرکز با مساحتی نزدیک به 1400 هکتار از سال 1355 پذیرای پسماند شهر تهران بوده است. همه روزه به طور متوسط بیش از 7000 تن پسماند وارد این مرکز می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.