آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مساجد پایگاه تربیت و پرورش جوانان در تراز انقلاب است / درخشش سپاه سیدالشهداء به جهت تعامل پایگاه‌ها و مساجد در سال گذشته

 مساجد پایگاه تربیت و پرورش جوانان در تراز انقلاب است / درخشش سپاه سیدالشهداء به جهت تعامل پایگاه‌ها و مساجد در سال گذشته
 به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، سردار علی نصیری یکشنبه شب در همایش بزرگ بزرگداشت روز جهانی مسجد که با حضور آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، مشاور شهردار تهران و ائمه جمعه و جماعات استان تهران و فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت استان تهران در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: نقش مسجد در دین مبین اسلام نقش والا و تاثیرگذار است و در قرآن کریم، 28 بار واژ مسجد به‌صورت مفرد، جمع و مرکب آمده است.

وی ضمن قدردانی از کسانی که با تمام توان و خالصانه در امر مسجد تلاش می‌کنند، گفت: مجموعه سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران جلسات متعددی با سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در راستای انسجام بیشتر بین پایگاه‌های بسیج و مساجد برگزار کرده است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران افزود: به فضل الهی بخش زیادی از مشکلات مساجد نسبت به گذشت بهبود پیدا کرده و در دو موضوع محتوایی تفاهم‌نامه فرهنگی با محوریت امام جماعت شکل گرفت است.

وی بیان داشت: در این جلسات، کارگروهی برای رسیدگی به مشکلات در سطح پایگاه‌های بسیج و مساجد تشکیل شده تا مشکلات در سطح مساجد حل شود.

نصیری در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش تربیتی مساجد برای جوانان تاکید کرد و گفت: مسجد پایگاهی برای تربیت و پرورش جوانان و نوجوانان در تراز انقلاب است.

وی از تشکیل حلقه‌های صالحین در مساجد به‌ عنوان یک طرح بسیار خوب یاد کرد و افزود: حلقه‌های صالحین از سنین مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و کهنسالان با محوریت روحانیون تشکیل شده است و برنامه‌های غنی و با محتوای عمیق را اجرا می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران به درخشش این سپاه در راستای تعامل بین مساجد و پایگاه‌های بسیج اشاره کرد و افزود: سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران سال گذشته رسالت خود را به‌ عنوان سپاه برتر در بحث مساجد و پایگاه‌های بسیج دنبال کرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته جلسات فصلی به‌صورت منظم و مداوم در سطح نواحی و پایگاه‌های مقاومت برگزار شد و خروجی آن در راستای اعتلای این اقدام مهم نقش موثری داشته است.

سردار نصیری در بخش پایانی سخنان خود از تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، شهرداری منطقه 20، مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان ری، ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام (ری) و ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح‌الله رحمة‌الله (باقرشهر) و بسیج مساجد و محلات به‌دلیل فراهم کردن شرایط و مقدمات این همایش بزرگ قدردانی کرد.

 همایش بزرگ بزرگداشت روز جهانی مسجد در آستانه این روز با هدف تجلیل از ائمه جماعات، بسیجیان، مبلغان، هیئت امناء، فعالان فرهنگی و خادمان مساجد فعال در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور ائمه جمعه و جماعات و جمعی از نخبگان برگزار شد.

هفته بزرگداشت مساجد از 30 مرداد ماه تا پنجم شهریورماه در کشور به‌طور گسترده برگزار می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.