آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مشارکت بسیج جامعه پزشکی در درمان مددجویان آسایشگاه کهریزک

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس، بعدازظهر امروز محمد رئیس‌زاده سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و هیئت همراه، نشست تخصصی نیاز سنجی حوزه درمان آسایشگاه با مسئولان سلامت و اداری مجموعه برگزار شد.

قائد امینی مدیر امداد و درمان، دکتر طباطبایی مدیر استان تهران و نوروزی مدیرکل روابط‌عمومی بسیج جامعه پزشکی کشور دیگر اعضا شرکت کننده در این نشست بودند.

فریبرز بختیاری، معاون سلامت و توانبخشی آسایشگاه با شرح جامعی از وضعیت دارو و درمان سالمندان و معلولان مجموعه، انواع امکانات و خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در حال ارائه به جمعیت هدف را بر شمرد.

وی با اشاره به کمبودها و نیازهای اساسی حوزه دارو و درمان نیز گفت: تهیه انواع دارو و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بخش‌ها، از دغدغه‌های همیشگی مسئولان آسایشگاه است که علاقمندیم با تهیه فهرستی جامع، از توانمندی‌های بسیج جامعه پزشکی کشور در این زمینه بهره‌مند شویم.

بختیاری نیازهای نیروی انسانی متخصص مجموعه را یاد آور شد و تأکید کرد: در بخش‌های درمان تخصصی سالمندان و معلولان، همواره کمبود نیروی انسانی متخصص در آسایشگاه احساس می‌شود حضور این عزیزان با برنامه‌ریزی دقیق، از ملزومات مورد نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین کادر پزشکی و پیراپزشکی حوزه سلامت هم با مشکلات کمبود نیروی انسانی ماهر مواجه است که با طرف شدن این کاستی‌ها، می‌توان سطح سلامت ساکنان مجموعه را به نحو چشمگیری بالا برد.

حضور پزشکان متخصص در آسایشگاه کهریزک در آینده‌ای نزدیک/بحران سالمندی در آینده

رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از حضور پزشکان متخصص در آینده‌ای نزدیک در آسایشگاه کهریزک خبر داد و گفت: چهره‌های برجسته جامعه پزشکی کشور ضمن آشنایی با آسایشگاه کهریزک و خدمات موجود در آن، علاوه بر مشارکت در اقدامات درمانی مناسب می‌توانند اثرات فرهنگی حاصل از این حضور را به سایر مراکز مشابه انتقال دهند.

وی با اشاره به بحران سالمندی در آینده‌ای نزدیک یادآور شد: جامعه در حال پیر شدن است و ارائه انواع خدمات پزشکی به سالمندان، مستلزم راهکارهای ویژه‌ای است که باید از هم‌اکنون تدابیر لازم برای این مهم اندیشیده شود.

رئیس‌زاده افزود: خدمات ارزشمندی که هم‌اکنون در بخش وسیعی به سالمندان در حال ارائه است، می‌تواند الگویی مناسب برای ایجاد دانشکده طب سالمندی باشد که دانشجویان آن با گذراندن دوره‌های عملی در محل آسایشگاه کهریزک، می‌توانند از دانش لازم در این حوزه برخوردار شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در پایان با اشاره به پتانسیل‌های موجود در این سازمان، ابراز امیدواری کرد تا با بررسی همه جانبه، بتوان در حد توان در برطرف کردن کمبودهای دارو و درمان آسایشگاه، از محل توانمندی‌های سازمان خود کوشش کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.