آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مصرف محصولات ایرانی موثرترین راهکار در کاهش قاچاق کالا است

به گزارش راگانیوز ؛ معاون استاندار تهران وفرماندار ویژه شهرستان ری گفت: حمایت مردم از کالای ایرانی و ترجیح مصرف تولیدات داخلی به جای محصولات خارجی، مهمترین و موثرترین راه وارد نشدن کالای قاچاق خارجی به داخل کشور است.

هدایت الله جمالی پور روز جمعه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ری اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی یک ضرورت و نیاز است چرا که موجب گردش و توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور می شود.
وی افزود: استقبال و خرید کالاهای داخلی از سوی مردم، سبب افزایش کیفیت سازی و انگیزه در بین تولیدکنندگان داخلی می شود.
جمالی پور با بیان اینکه کیفیت تولیدات داخلی به مراتب بهتر از تولیدات خارجی است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات در زمینه اشتغال نیاز است تا به مصرف کالاهای داخلی توجه و دقت بیشتری شود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب و نظام امروز برای ضربه زدن به کشور و ملت ایران با یکدیگر متحد شده و توطئه چینی می کنند، گفت: وحدت، انسجام و یکدلی رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان است.
معاون استاندار تهران افزود: فقدان همدلی، تفرقه و نفاق موجب بروز آسیب ها و گزندهای بسیاری به جامعه می شود که این آسیب ها جبران ناپذیر خواهد بود.
وی با اشاره به معضلات اقتصادی کنونی کشور، یادآور شد: امروز در شرایط اقتصادی کنونی ملت ایران با انسجام، وحدت و صبوری ایستاده اند و همانند گذشته از این معضلات و مشکلات هم عبور خواهند کرد.
جمالی پور عنوان کرد: متاسفانه برخی از افراد فرصت طلب و سودجو با احتکار اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم قصد ضربه زدن به حوزه اقتصاد و تضعیف روحیه مردم را دارند.
وی ادامه داد: دستگاه قضا عزم خود را برای برخورد با این افراد به کار گرفته است و با محتکران به شدت برخورد خواهد کرد.
فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه مقوله احتکار آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می کند، تاکید کرد: دولت اجازه نمی دهد افراد سودجو و فرصت طلب به اقتصاد کشور و مردم آسیب بزنند.
وی به اقدامات فرمانداری ری در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۸۵ پروژه عمرانی در زمینه فضای سبز، بهداشت و درمان، آب و خدمات درمانی با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۰ میلیارد ریال در شهرستان ری به بهره برداری رسید.
جمالی پور با بیان اینکه بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد، عنوان کرد: ساخت بخش جدید بیمارستان فیروزآبادی با سرعت در حال انجام است و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان ری در سنوات گذشته به دلیل بی توجهی از حداقل امکانات برخوردار بوده است، افزود: در زمینه بهبود و توسعه آبرسانی روستاهای غرب شهرستان ری اقداماتی صورت گرفته و اعتباری برای آن در نظر گرفته شده تا مردم در این بخش نیز از آب مطلوب بهره مند شوند.
فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: مجوز تغییر کاربری زمینی در کنار مترو شهرری دریافت شده و تا پایان شهریور ماه مراسم کلنگ زنی این زمین برای احداث راه آهن زده خواهد شد.
وی با بیان اینکه برخی قوانین دست و پا گیر هستند و باعث بروز مشکلاتی شده است، گفت: قوانین دست و پاگیری که در ارائه خدمات به مردم از سوی دولت و تولیدکنندگان سدی ایجاد کرده اند باید از سوی مجلس حذف شود.
معاون استاندار تهران افزود: قوانین ساده و روان موجب افزایش خدمات رسانی از سوی دولت به مردم می شود که همین امر زمینه رضایتمندی مردم را در جامعه افزایش می دهد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.