آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مطالعه زمینه پویایی و توسعه جامعه را فراهم می کند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: مطالعه کتاب های مفید معلومات افراد را افزایش داده و زمینه ساز توسعه و پویایی جامعه می شود.

به گزارش راگانیوز به نقل ازایرنا، ‘مهدی ابوالحسنی’ روز شنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتاب ‘ته خیار’ نوشته استاد هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه سیزده آبان با تاکید بر اینکه امروز مزایای مطالعه بر کسی پوشیده نیست، افزود: توسعه یافتگی جامعه در راستای ارتقای دانش ، آگاهی و ایجاد بصیرت بدست خواهد آمد.

وی با بیان اینکه اگر محتوی و سطح کیفی کتاب ها پایین بیاید در آنصورت از تعداد مخاطبان کاسته خواهد شد،اظهار داشت: این امر می تواند به کتاب و کتابخوانی لطمه وارد سازد لیکن باید نوع نگاه خود را به گونه ای تغییر دهیم و صرف تولید انبوه کتاب نمی تواند نقشی در گرایش بیشتر مخاطبان به آن را داشته باشد.

ابوالحسنی تصریح کرد: ترمیم بافت فرسوده تنها به حوزه شهرداریها منحصر نمی شود بلکه در حوزه فرهنگی بایستی استارت ترمیم از هم اکنون زده شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این امر بایستی بسترسازی شود و با برنامه ریزی عملیاتی آسیب ها شناسی شود و سعی بر این باشد که ذهن مخاطبین به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی سوق داده شود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه استقبال بازدید کنندگان از نمایشگاههای کتاب طی این چند سال خوب بوده ولی این امر نشانه از روی آوری بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی نیست بلکه گروهی از مردم تنها به خاطر تفریح به نمایشگاههای کتاب مراجعه می کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری ادامه داد: برای سوق دادن و تشویق مردم به کتاب و کتابخوانی باید از اقشار فرهنگی جامعه که خود دستی بر قلم دارند شروع کنیم چراکه کتاب خواندن از طرف شخص که خود کتابخوان حرفه ای است می تواند تاثیرات مثبت و خوبی را درعوام مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: شایسته است همه دستگاههای اجرایی در برگزاری برنامه های تشویقی و فرهنگ سازی کتاب و کتابخوانی مشارکت جمعی داشته باشند و این مقوله را تنها به متولیان حوزه فرهنگ محدود و محصور نکنند.

همچنین در ادامه این آیین رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری گزارشی از عملکرد کتابخانه های این حوزه ارایه داد و در ادامه از کتاب ‘ته خیار’ به نویسندگی ‘هوشنگ مرادی کرمانی’ با حضور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ری، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 20 و شهردار ناحیه3 و برخی از روسای ادارات شهرستان ، رونمایی شد.

دراین مراسم از 13 نفر نویسنده و پژوهشگر ، قاری و حافظ قرآن ، شاعر ، کتابخوان و کتابدار و کتابخانه برتر شهرستان ری با اهدای لوح، تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.