آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون استاندار تهران: راه صیانت از انقلاب و نظام پرهیز از تفرقه، تخریب و اختلافات است

فرماندار

به گزارش راگانیوز به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت‌الله جمالی‌پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهرستان ری از جمله شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب است و در هشت سال دفاع مقدس نیز این شهرستان با تقدیم 10 هزار و 500 شهید، جانباز و آزاده پیشتاز بوده است.

وی گفت: حرکت انقلابی مردم شهر ری در 18 دی‌ماه سال 1357 که منجر به تقدیم چهار شهید و تعدادی جانباز شد نقش به سزایی در تسریع حرکت‌های مردمی سایر نقاط کشور از جمله قیام 19 دی‌ماه مردم قم داشته است.

معاون استاندار تهران افزود: بدون شک می‌توان ادعا کرد قیام 18 دی‌ماه مردم ری در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی بسیار تاثیر گزار بوده است.

وی بیان داشت: مردم شهرستان ری در هر برهه‌ای که کشور و نظام به حضور آن‌ها نیاز داشته است حضور جدی در دفاع از آرمان‌های نظام داشته‌اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: کاری که امام (ره) در اوج اتحاد استکبار و استبداد انجام داد قابل تصور نیست. پیروزی انقلاب نشان داد که امام (ره) بر قلب ملت فرمان روایی می‌کرد. بدون شک این انقلاب ثمره رهبری مردی است شعار ایشان وحدت و همدلی و ترویج این امر مهم در بین مردم بوده است.

جمالی‌پور در ادامه با توجه به حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن افزود: حضور ماندگار و حماسی مردم شریف ایران به ویژه مردم عزیز شهرستان ری در راهپیمایی 22 بهمن امسال در اوج مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم قابل تقدیر و ستایش هست.

معاون استاندار تهران در ادامه بیان داشت: دشمن گمان می‌کرد با توجه به مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم، حضور مردم در جشن انقلاب کم رنگ خواهد بود اما از حضور مردم غافل‌گیر شد و به ایمان مردم به نظام اسلامی اعتراف کرد.

وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای موجود بر سر راه دولت یازدهم افزود: این دولت با رای شما مردم برسر کار آمده و فردی که در راس این دولت قرار گرفته از سرمایه‌های بزرگ این کشور است که هم در دوران حیات امام (ره) مورد اعتماد حضرت امام بود و در راس مسئولیت‌های حساس قرار داشت و هم بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب زمام امور هدایت نظام را به عهده گرفتند مورد اعتماد ایشان قرار دارند و در مسئولیت‌های مهم و حساس نقش ایفاء کردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه خاطر‌نشان کرد: من یقین دارم با حضور دکتر روحانی در راس قوه مجریه و تجارب ارزشمند وی در حوزه‌های مختلف و با حمایت شما مردم عزیز حتماً دولت بر مشکلات موجود غلبه خواهد کرد و کشور برمدار توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: دشمنان با استفاده از ابزار تفرقه و تخریب سعی در نابود کردن سرمایه‌های انسانی این کشور دارند که اگر ما هوشیار نباشیم می‌تواند آسیب جدی به نظام وارد کند.

وی راه مقابل با دشمن را پرهیز از تفرقه، تخریب، اختلاف و پرداختن به حاشیه‌های مورد نظر دشمن دانست و خاطرنشان کرد: امروز برای عبور از مشکلات و رسیدن به افق مورد نظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب وحدت و همدلی حول محور قانون اساسی و رهبری است.

جمالی‌پور در ادامه با تقدیر از عملکرد شایسته شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن‌آباد، عمران و آبادی این شهر را نتیجه تعامل و همراهی مدیریت شهری دانست و افزود: مدیریت شهری وقتی در فریضه خدمت به مردم موفق است که بتواند ضمن همراهی و همیاری همه ادارات، مشارکت مردم را نیز همراه داشته است.

وی در ادامه ری را دارای برکات و نعمات معنوی بسیار دانست و با اشاره به وجود حرم حضرت سیدالکریم حسنی علیه‌السلام و حرم مطهر امام راحل گفت: در سایه وجود این ظرفیت‌های معنوی، عالمان برجسته‌ای در ری در گذشته و حال حضور داشته و دارند که بودنشان مایه برکات برای این شهرستان است.

معاون استاندار تهران با اشاره به وجود شش امام جمعه در شهرستان ری بیان داشت: جای بسی خوشحالی است که در شهرری ما میزبان امامان جمعه‌ای هستیم که عالم به تمام معنا رفتارشان مبتنی بر اعتدال است و سبب وحدت و انسجام مردم و تقویت و تثبیت نظام هستند.

وی از اهتمام امام جمعه حسن‌آباد در ارتباط با حل مشکلات مردم و ایجاد همدلی بین ادارات شهر و مسئولان شهرستانی تقدیر کرد و افزود: رفتار ارزشمند امام جمعه حسن‌آباد نتایج بسیار مناسبی برای منطقه داشته است و سبب همبستگی اجتماعی در شهر شده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه وجود شهرک صنعتی شمس‌آباد در حسن‌آباد را ظرفیت مهم صنعتی برای شهرستان ری دانست و خاطر‌نشان کرد: این مجمعه صنعتی باعث شده شهرستان ری جزو 10 شهرستان صنعتی کشور قرار گیرد.

جمالی‌پور گفت: در بیانات امام جمعه این بخش مستمع مشکلاتی بودیم که انصافاً باید مورد توجه قرار گیرد و من این موضوعات را می‌پذیرم که برخی مشکلات از جمله موضوع کمربندی شهر حسن‌آباد و مشکلات کشاورزی باید در دستور کار اساسی ما است.

وی در ادامه افزود: مشکل آب کشاورزی، مشکلی اقلیمی است که تمام کشور و بخشی از جهان از جمله خاورمیانه از ان رنج می برند.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به محدویت‌های آب در کشور ما باید مدیریت درست منابع آبی را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری وجود مرکز بازیافت زباله، پالایشگاه و … موجب تولید مشکلات زیست محیطی عدیده ای برای مردم این شهرستان دانست و تصریح کرد: مردم به همان اندازه که از مشکلات این مجموعه‌ها متضرر می‌شوند باید از منافعی که این مجموعه‌ها کسب می‌کنند منتفع گردند و این حق طبیعی مردم شهرستان ری است.

معاون استاندار تهران در پایان عنوان کرد: امسال در جهت کاستن آثار زیان بار این آلاینده‌ها با پیگیری‌های مستمر فرمانداری بخشی از عوارض به شهرستان برگشت داده شد و این منابع مالی قطعاً صرف توسعه فضای سبز و کاهش آلایندگی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.