آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرماندارشهرری: آماده برگزاری مراسم باشکوه مسلمیه هستیم

به گزارش راگانیوز از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرری، سعید بیات در جلسه بررسی و هماهنگی مراسم ایام مسلمیه گفت: کمیته های مختلف با شرح وظایف خاص تشکیل شده است و همه عوامل اجرایی آماده برگزاری منظم و باشکوه این مراسم هستند.
وی افزود: خوشبختانه هر سال به لطف حضور موثر عوامل امنیتی، انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران و همچنین همکاری و همراهی مسوولین هیات های مذهبی، این مراسم در نهایت امنیت و آرامش برگزار می شود.
بیات گفت: بر اساس آمار اعلام شده تعداد هیات های عزادار در مراسم مسلمیه از 71 دسته در سال 90 به 82 دسته در سال 93 افزایش پیدا کرده است که این آمار نشانگر استقبال چشمگیر مردم از این مراسم باشکوه است.
وی همچنین گفت: تدابیر لازم جهت استقرار جایگاه مخصوص خواهران و برادران، کنترل طرح ترافیک، استقرار تیم های امداد، فوریتهای پزشکی و هلال احمر در نظر گرفته شده است.
بنا به سنتی دیرینه جمعی از هیأت های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) فرستاده امام حسین(ع) به شهر کوفه، به مدت سه شب در قالب دسته های عزادار به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می پردازند.
در این سه شب دسته های سینه زن در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.