آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرماندار ری: عادلانه نیست آلودگی تصفیه خانه جنوب تهران برای “ری” باشد و منفعتی هم برای شهرستان نداشته باشد

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ری “مهدی مجیدی” معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ری که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشداران و مسوولین ادارات در تالار خدمت فرمانداری برگزار شد در خصوص لزوم مدیریت پساب خروجی از تصفیه خانه جنوب تهران اظهار داشت: سهم حقابه شهرستان ری از پساب این تصفیه خانه حدود 3 مترمکعب بر ثانیه است و لازم است در این رابطه برنامه ریزی و مدیریت صحیح انجام شود.

مجیدی افزود: در مورد استفاده از مازاد پساب مدل های 5 و 6 تصفیه خانه جنوب تهران اعتبار لازم اختصاص یافته است.

 وی در خصوص اشکالاتی که در احداث حوضچه تنظیم پساب در پایاب تصفیه خانه جنوب تهران از سوی شهرداری به وجود آمده است تصریح نمود: حفاظت از حریم شهرها در اختیار فرمانداری بوده است و در این قانون تصریح شده است و در محدوده مذکور نیابتا شهرداری منطقه 20 تهران اقدام می نماید.

وی اذعان داشت: صرفا تلاش بر این است که پساب تصفیه خانه جنوب تهران به عنوان منبع آبی جایگزین فاضلاب خام در شهرستان به اراضی کشاورزی منتقل شود.

مجیدی در خصوص طرح جامع تعادل بخشی آبهای زیرزمینی گفت: در راه رسیدن به این مهم نیاز است تا کمیته ای ویژه با حضور دستگاه های مرتبط با هدف بررسی همه جانبه موضوعات مربوط به طرح مذکور به طور مستمر و هفتگی تشکیل و ضروریست تا قبل از این، آمار و آخرین وضعیت چاه ها به فرمانداری منعکس شود.

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ری در پایان عنوان کرد: برای حفظ منابع آبی برگزاری جلسات و تشکیل شوراهای تخصصی شهرستان و در نهایت ایجاد هم افزایی و بسیج امکانات در این خصوص لازم و ضروریست.

 در ادامه جلسه “هاشمی” مشاور فرماندار در امور آب و کشاورزی شهرستان گفت: موضوع جلوگیری از مصرف فاضلاب خام در آبیاری اراضی زراعی در مصوبات هیات وزیران کاملا صریح و بدون استثنای نوع محصول بیان شده است و ضروریست اداره جهاد کشاورزی در خصوص امکان کشت با منابع آبی آلوده اظهار نظر کند تا چنانچه اشکالی متصور نیست حقوق دولت در قالب واگذاری این منابع آبی استیفاء شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.