آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرماندار ویژه ری: مردم شهرری در 18 دی قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند

مردم شهرری در 18 دی قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند
 به گزارش راگانیوز، به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام 18 دی شهرری و بزرگداشت شهدای گرانقدر این حرکت حماسی، سومین جلسه ستاد هماهنگی آیین پاسداشت این مراسم با حضور معاون سیاسی انتظامی و مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری ری برگزار شد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار ری با اشاره به حماسه تاریخی مردم شهرستان ری در قیام 18دی عنوان کرد: مردم شهرری در 18 دی سال 57 با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی آن زمان، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند که همزمان با سالروز این حرکت حماسی مراسمی با حضور مسئولان ارشد شهرری به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ ساز برپا می‌شود.

سعید بیات در حاشیه جلسه هماهنگی مراسم قیام 18 دی با تبیین محتوای نشست، گفت: هدف از برگزاری جلسات هماهنگی، بحث و تبادل نظر در راستای نهادینه شدن برنامه‌های حماسی شهرستان ویژه ری و اجرای یادمان‌های مطلوب و مربوط به شورآفرینی مردم ولایت‌مدار این سرزمین حماسه‌خیز است.

وی با اشاره به لزوم انعکاس اهداف عالیه انقلاب که شهدا با اعتقاد به آن جان خود را نثار کردند تا ارزش‌های والای اسلام ناب محمدی (ص) پرتوافکن شود، تاکید کرد: وظیفه مسئولان و دست‌اندرکاران است تا با اشاعه فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت به نسل‌های جدید در فضای فرهنگی جامعه که عرصه رویارویی با تهاجم دشمن است، بنیه اعتقادی و مذهبی نسل جوان کشور را استحکام بخشند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: همه ما میراث‌دار جانفشانی شهدای عزیزمان هستیم و استقلال سیاسی فعلی کشور که در دنیا منحصر به فرد است، مرهون ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران عزیز بوده و چنانچه نسبت به امور کشور و نظام کوتاهی و تساهلی از ما سر بزند و خدای ناکرده آسیبی به نظام و ایلام وارد شود نزد خداوند متعال مسئول و پاسخگو هستیم.

وی افزود: حماسه‌آفرینی و مقابله با رژیم سفاک پهلوی موجب حرکت رو به جلو انقلاب و مصمم بودن نظام اسلامی بر اهداف اولیه خود و پایبندی به شعار اصیل (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) می‌شود.

در بخش پایانی نشست مقرر شد این مراسم با هدف ایجاد نگاه ملی به شهدا و قیام 18 دی، به همت ستاد هماهنگی بزرگداشت شهدای 18 دی شهرری و تدبیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری همزمان با نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری نوزدهم دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

همچنین مقرر شد طبق روال هرساله از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان پیشگامان انقلاب اسلامی شهرستان ری دیدار و از رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های آنان تجلیل به‌عمل آید.

در این نشست نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان ری موظف شدند با نواختن زنگ 18 دی در روز چهارشنبه ارزش این روز رستاخیز را برای دانش‌آموزان یادآور شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.