آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع):مهمترین مشکل امروز بشر غفلت از یاد خداست

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) درنشست پرسنل معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری ری با تاکید به مفاهیم قرآنی و روایات و احادیث خطاب به حاضرین گفت:جهان امروز به موازات برخورداری از تکنولوژی و وسایلی که برای آسایش زندگی بشر فراهم میکند متاسفانه هرروز گرفتاریهاش بیشتر می شود و در حقیقت تلخ کامی ناشی از این گرفتاریها و مسائل از بیماریها جنگ ها و ناهنجاریها گرفته تا دیگر مسائل زندگی را برای بشر سخت کرده است .
وی گفت: امروز علی رغم افزایش امکانات شاهد افول برکت از زندگی هستیم و گرفتاری های مختلف در زمینه جرایم، بیماریها و سایر مشکلات اجتماعی بروز کرده است که خواب راحت را از همه انسان ها ربوده است .
سلیمی با بیان اینکه مطالعه و دقت در قرآن و تفاسیر مرتبط با آن نشان می دهد که علت بروز این نابسامانی درزندگی بشر غفلت از یاد خدا است افزود: ذکر و یاد خدا فقط ذکر لسانی و تسبیح زدن نیست بلکه ذکری که در ذهن انسان و خدمت به  مردم بزرگوار و مطیع و متدین است .
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)ضمن اشاره به تاثیر یاد خدا در زندگی بشر تصریح کرد:زندگی بدون یاد خدا به معنای اضطراب است و وقتی خدا از زندگی کسی کم  بشود و چیزهای دیگری  مانند شهرت و مقام و دنیا طلبی و… جایگزین بشود زندگی متلاطم میشود .
سلیمی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که میزان حقوق و امکانات کشور نسبت به پنجاه سال پیش قابل مقایسه نیست اما بعضی موارد گرفتاریهای روحی زندگی را بر انسان سخت می کند اظهار داشت: امکانات امروز دنیا برای بشریت آسایش را به ارمغان آورده اما آرامش را گرفته است و باید دقت کنیم که بین آرامش و آسایش تفاوت های بسیاری وجود دارد .
وی با اشاره به مشکلات جامعه بشری و آمار بالای فقر و فساد در برخی کشورها و بحرانهای فراگیر جامعه بشری اعلام کرد: مشاهده این موارد در شبکه های اجتماعی و ندامتگاه ها از جمله ندامتگاه مرکزی تهران در جاده قدیم قم  که حدود 10هزار نفر انسان که اکثرا هم در سن 18 تا 25 سال هستند نشان میدهد که بچه های سالم، با نشاط و با استعداد  بخاطر عدم سیستم تربیتی و عدم استفاده از روزی حلال ناکام مانده اند .
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به فرمایشات آیت الله جوادی آملی گفت: ایشان میفرمایند یک معنای ذکر، معنای یادآوری و یاد خدا است ومعنای دوم ذکر قرآن است چون خداوند در بسیاری از آیات قرآن، قرآن را به عنوان ذکر معرفی میکند و هر کسی که از قرآن من دوری کند و فرهنگ قرآن را در زندگیش حاکم نکند زندگی سختی در انتظار اوست .
ایشان با بیان اینکه معنای سوم ذکر در قرآن را به موضوع ولایت فرموده اند افزود: به طور خلاصه علت ومنشا بدبختی همه آحاد بشر دوری از خدا، دوری از قرآن و  دوری از ولایت است .
سلیمی گفت:اگر فکر و نگاه ما قرآنی باشد همه مشکلات حل می شود و باید بدانیم که اگر ما واقعا باور قرآنی داشته و یک مدیر قرآنی باشیم موفق می شویم .
وی با بیان اینکه احترام و حفظ حقوق ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است ادامه داد: پیامبر اسلام می فرماید هیچ مسلمانی را کوچک نشماریم و ما به عنوان مسلمان مکلفیم نسبت به افراد مسن احترام بیشتری بگذاریم بدلیل اینکه عبادات او از ما بیشتر است و به تمامی افرادی که سنشان از ما کمتر است احترام بگذاریم چون گناهان آنها از ما کمتر است .
وی اظهار داشت: اگر یک انسان، یک مدیر یا یک کارمند دید قرآنی داشته باشد به مردم احترام میگذارد  و یک مدیر قرآن باور در محیط کار خود باید سعی و کوشش و توجه به ارزشهای اخلاقی و انسانی به القائات شیطان که می گوید چقدر تلاش میکنی کار همیشه هست فرداهم روز خداست توجه نکند .
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)در پایان گفت:  مدیر قرآن باور توقع تشکر و سپاس گذاری از کسی را ندارد ودر ازای  کاری که انجام میدهند نه مزد میخواهند نه حتی تشکر ما باید به این موارد توجه کنیم خداوند ما را عاقبت به خیر می کند و در پایان باید به این اصل مهم توجه کنیم که پیام اصلی هفته دولت با گرامیداشت یاد عزیزان بزرگوار مرحوم شهید رجایی و باهنر که ما توفیق زیارت این هر دو عزیز را داشتیم خدمت به ملت است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.