آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مقاومت تا شکسته شدن شاخ رژیم وحشی صهیونیستی راهش را ادامه می‌دهد

امام جمعه شهرری گفت: مقاومت تا شکسته شدن شاخ رژیم وحشی صهیونیستی راهش را ادامه می‌دهد.
 امام جمعه شهرری
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا به معنای حفظ و نگهداری است. یعنی انسان نفس خود را از آلودگی‌ها حفظ کند. تقوا قدرتی معنوی است که اگر تقویت شود می‌تواند با همه گناهان و آلودگی‌ها مبارزه کند.

وی ادامه داد: اخلاق نیز در وجود انسان صفاتی را گذاشته است که اگر در کنار تقوا به آن نیز توجه جدی شود عامل بازدارندگی از گناه و معصیت است.

امام جمعه شهرری، مبحث اخلاق را از جمله سلسله مباحثی دانست که از این هفته و پس از مباحثی که در راستای معاد در خطبه‌های اول نمازهای جمعه چند ماه اخیر شهرری مطرح فرمودند، بیان می‌شود.

تاکید اسلام به اخلاق

شاهچراغی اضافه کرد: بنا به فرموده پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله دین به سه بخش تقسیم می‌شود. بخش نخست اصول عقاید است، احکام بخش دوم دین و اخلاق بخش سوم دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به رسالت انبیاء در بحث اخلاق خاطرنشان کرد: انبیاء بزرگ الهی مبعوث به اخلاق شدند و مامور به اخلاق و تربیت شدند.

امام جمعه شهرری، اخلاق را عامل فلاح و رستگاری دانست و تاکید کرد: در سوره مبارکه اعلی و شمس اخلاق را راه رسیدن به فلاح و رستگاری عنوان کرده است.

تلاش برای حفظ معنویت و نورانیت ماه مبارک رمضان

شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر، که امام خمینی (ره) آن را عید وصال دانستند، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان نورانیتی داشت و ما نباید بگذاریم نور این ماه مبارک کم سو شود و باید این نورانیت و معنویت را حفظ کرد.

وی ضمن قدردانی از پهن شدن سفره‌های افطاری ساده در مساجد، امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی گفت: به فضل خدا امسال شاهد پهن شدن سفره‌های افطاری در جای جای کشور بودیم و آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام نیز این توفیق را داشت که هنگام افطار میزبان هزاران روزه‌دار باشد و برپایی سفره‌های افطاری ساده مروج سادگی و دوری از تشریفات است.

امام جمعه شهرری با اشاره به جنایات مستکبران در فلسطین،‌عراق و سوریه خاطرنشان کرد: ماه رمضان گذشت اما در غزه، عراق و فلسطین سفره افطاری روزه‌داران با خون همراه بود. رژیم صهیونیستی در فلسطین و گروهک داعش در عراق و سوریه به‌طور وحشیانه به مردم مظلوم حمله ور شده و هر روز با آتش و موشک‌های خود از روزه‌داران پذیرایی می‌کردند.

آتش‌بس تحمیلی راهی برای نجات رژیم جعلی صهیونیستی است

شاهچراغی تأکید کرد: دشمن در ارتباط با غزه به دنبال این است که با آتش بس تحمیلی جان رژیم صهیونیستی را حفظ کند. رژیم اشغالگر قدس دچار مشکلات زیادی است.

وی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به آتش بس اعتقادی ندارد، عنوان کرد: امروز صبح آغاز آتش بس 72 ساعته بود اما دیدید که خود رژیم صهیونیستی آن را شکست. آن‌ها عهد سرشان نمی‌شود.

راه مقاومت ادامه دارد/ثمره و میوه مقاومت شیرین است

امام جمعه شهرری تصریح کرد: مقاومت تا شکسته شدن شاخ گاو وحشی به راه خودش ادامه می‌دهد و رژیم صهیونیستی را برای همیشه پشیمان می‌کند.

وی با تقدیر از ایستادگی ملت غیور فلسطین خاطرنشان کرد: غزه منطقه کوچکی و پرجمعیت در فلسطین است و مردم غیور این منطقه با اینکه موشک‌های زیادی روزانه بر سر آن‌ها ریخته می‌شود به شایستگی ایستادگی کردند.

شاهچراغی با اشاره به جنایات مستکبران در غزه، اظهار داشت: برخی حوادث در غزه سخت است؛ اینکه پدری شاهد کشته شدن فرزندانش است و یا فرزندان یک خانواده شاهد در خون غلطیدن پدر و مادرشان هستند بسیار سخت است، اما می‌بینید که مردم شریف و دلیر این منطقه با همه این سختی‌ها به شایستگی ایستاده‌اند.

امام جمعه شهرری با ستودن این مقاومت و ایستادگی، خاطرنشان کرد: قطعاً مقاومت میوه شیرینی را به‌دنبال دارد و ثمره صبر و ایستادگی ثمره خوبی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.