آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مهم ترین وظیفه حکومت اسلامی برقراری امنیت در جامعه است/ کاندیداها و طرفدارانشان اجازه دهند تا انتخابات مسیر قانونی خود را طی کند

به گزارش راگانیوز به نقل از باقرشهرنیوز ، امام جمعه باقرشهر با تاکید بر اینکه مهم ترین وظیفه حکومت اسلامی برقراری امنیت در جامعه و دفاع از حق مظلومان است، گفت: کاندیداها و طرفدارانشان اجازه دهند تا انتخابات مسیر صحیح و قانونی خود را طی کند.

DSC_0856

آیت الله سید احمد موسوی امام جمعه بخش کهریزک در بخش اول سخنان خود با اشاره به اینکه دفاع از حق مظلومان در سیره و رفتار پیامبر اسلام کاملا نمایان بود ، اظهار داشت: جنایتکاران دنیا با ایجاد اسلام آمریکایی و با رفتارهای پست و بی رحمانه خود مانند گروگان گیری و کشتن و برده بردن زنان و دختران سعی بر ایجاد رعب و وحشت در بین مسلمین داشته اند.

وی افزود: آنان با نام و شعار اسلام اعمال پلید خود را انجام می دهند ولی باید بدانند که اراده آن ها باطل بوده و خداوند همه شان را نابود و به سزای اعمال خود می رساند.

خطیب جمعه باقرشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه حب دنیا منشاء و ریشه همه گناهان و خطاهای عالم است، تصریح کرد: از حب دنیا بپرهیزید ،حب دنیا به این معنی نیست که کار نکرده و کسب درآمد نکنید ؛ بلکه به این معنی است که برای رضای خدا کار کرده و برای رسیدن به پول و مقام دنیا دست به هر اقدام ناشایستی نزنید.

وی افزود: در اسلام دلبستگی به دنیا نهی شده و کار کردن جهت کسب روزی حلال مانند جهاد در راه خداست و در دل انسان ها فقط باید حب  خدا باد و سعی کنید که دعای همیشگی ما هم همین موضوع باشد، زیرا ریشه تمام گناهان عالم حب دنیا است.

آیت الله موسوی در سخنان خطبه دوم نماز جمعه با عرض تبریک مجدد به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دهه فجر امسال هم برنامه های مختلفی تنظیم شده بود که آغاز جشن انقلاب در دوازدهم بهمن ،گلباران محل جلوس امام در بهشت زهرا(س) ، زنگ انقلاب در مدارس منطقه و آئین غبار روبی مزار شهدا از مهم ترین آنان بوده است.

وی ادامه داد: مهم ترین برنامه دهه مبارک فجر ، راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن است که امسال هم مانند سالیان گذشته در باقرشهر همزمان با سرتاسر ایران اسلامی برگزار می شود و همین جا تمام دوستداران انقلاب و شما مردم منطقه را به حضور در این راهپیمایی دعوت می کنم.

وی تصریح کرد: مردم باید با حضور شکوهمند خود ، عشق و علاقه خود را به نظام و انقلاب نشان دهند تا هرسال انقلابی تازه تر ، جدیدتر و قوی تر داشته باشیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک در ادامه حضور آیت الله محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مجلس خبرگان رهبری را نیز در مصلی باقرشهر خیر مقدم گفت.

سید احمد موسوی ادامه داد: ۱۴ بهمن روز فناوری فضایی است که یکی از دستاوردهای اصلی این انقلاب،  پیشرفت در صنعت هوافضا بوده که ماهواره جدیدی هم اخیرا توسط ریاست جمهور رونمایی شد و دستاور دیگر هم پهباد شاهد ۱۲۹ بوده که کاملا بومی و قابلیت هایی بسیار بالا داشته و توانایی حمل ۸ بمب هوشمند در یک پرواز ، نقطه زنی و ۲۴ ساعت پرواز مداوم  را دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره ای به دیدار رهبری با اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشته و افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ،حاکم بودن فضای ۱۰۰ درصد انقلابی در آن شورا و جهت گیری های مبتنی بر بیانات امام را خواستار بودند.

وی افزود: خطوط اصلی انقلاب در بیانات رهبری مشخص بود و آن ها عبارت است از: «مردم ، استقلال کشور ، تدین و پایبندبودن به مبانی اسلامی، مبارزه با استکبار و زورگویی ، مساله فلسطین ، معیشت مردم و توجه به مستضعفین» که هندسه و شاکله اصلی انقلاب هستند.

امام جمعه باقرشهر با تاکید بر اینکه ولایت مطلقه فقیه اختیاراتش برابر با امام معصوم زمان حکومت می باشد ، افزود: ولی فقیه در اختیارات با امام معصوم زمان یکی بوده و همان اختیارات زمان حکومت امامان معصوم را دارا می باشد.

آیت الله موسوی در بخش پایانی سخنان خود پیرامون انتخابات و رعایت قانون تاکید ویژه ای داشته و اظهار داشت:  تمام کاندیداها و طرفداران و احزاب اجازه دهند تا انتخابات مسیر قانونی خود را طی کند و به قانون تمکین کرده و از اهانت خودداری کنند.

وی افزود: این کشور قانون دارد  و همه باید به آن احترام گزاشته و اجازه دهیم تا در مسیر صحیح خود گام بردارد و حضور همگانی و با بصیرت شما پای صندوق های رای و انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت می باشد.

خطیب جمعه بخش کهریزک آزاد سازی دو شهر «نبل» و « الزهرا» را که بیش از هزار شیعه در آن ها سکونت داشته را تبریک گفته و افزود: انشالله با کمک خداوند و حضور نیروهای مردمی آن منطقه ، به زودی داعش و تمام گروهک های تروریستی نابود شوند.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر با حضور آیت الله محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و نماینده مجلس خبرگان رهبری، سرهنگ موسی پور فرمانده سپاه حضرت روح الله(ره) ، دکتر محمدی فرد رئیس شورای اسلامی کهریزک و با حضور پرشور مردم ولایت مدار بخش کهریزک و باقرشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.