آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نامه رهبر انقلاب تلاش برای ایجاد نهضت اصلاحی در جوامع غربی است

آیت الله مازندرانیبه گزارش راگانیوز ؛ برای یافتن پاسخ این سوالات، گفتگویی انجام شده است با آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع امام حسین(ع) و استاد سطوح عالی حوزه که از نظر می گذرد؛

*اهداف اصلی نامه مقام معظم رهبری چیست؟

توجه اصلی مقام معظم رهبری به پدیده شوم تروریسم و حمایت سردمداران غرب از گروه های تروریستی مانند داعش است. به همین دلیل ایشان با اشاره به دو کانون خشونت در خاورمیانه – وهابیت و رژیم صهیونیستی- مردم غرب را با این سوال مواجه کردند که چرا حاکمان به اصطلاح دموکراتیک و آزادی خواه شما از یک حکومت قبیله ای و مرتجع به نام عربستان و رژیم سراسر جنایت و کودک کش اسراییل حمایت می کنند؟

اشاره مقام معظم رهبری به سیاست های غرب صرفاً برای افشاگری تزویرها و شیطنت های آنها نیست بلکه تلاش برای ایجاد نهضت اصلاح گرایانه در آن جوامع است. چگونه حکومت هایی که مدعی حمایت از دموکراسی و آزادی هستند نزدیک ترین ارتباطات را با عقب مانده ترین حکومت ها دارند؟ آنها چگونه مدعی دموکراسی اند اما از یک سو، از قاتلان و متجاوزان به ملت های بحرین و سوریه حمایت می کنند؛ و از سوی دیگر، چشم بر جنایات رژیم صهیونیستی و سعودی ها می بندند؟

نکته قابل توجه اینکه قدرت ها و امپراطوری های پیشین، اصول اخلاقی مورد احترام خود را رعایت می کردند اما حاکمان استکباری غرب به هیچ گونه اصول اخلاقی متعهد نیستند و حمایت آنها از داعش، نمونه بارز این نقض اخلاق است.

*چرا رهبر انقلاب، نامه خود را خطاب به جوانان می نویسند؟

امید مقام معظم رهبری برای تغییر اساسی سیاست های غرب، به جوانان است و چشم امید به مسئولان و سردمداران قدرت های استکباری ندارد. فطرت پاک و روحیه پرسشگر، انتقادی و آرمان خواه یک جوان، او را به سمت تغییر سوق می دهد، به همین دلیل رهبر انقلاب نامه خود را خطاب به آنان نوشتند. این واقعیت مسلم در خطاب های داخلی ایشان نیز دیده می شود.

*آیا  نامه معظم له می تواند، موج جدید اسلام هراسی که پس از حادثه تروریستی فرانسه راه افتاده است، مهار کند؟

حادثه ۱۱سپتامبر نشان داد که غرب چندان بی میل نسبت به وقوع حوادث مانند پاریس نیست؛ زیرا آنها را دستاویزی برای حمله به کشورهای اسلامی و تحقق اهداف شان می کنند. برای سردمداران مستکبر غرب؛ انسان اعم از غربی و شرقی مهم نیست؛ آنچه مهم است رسیدن به اهداف است.

*علما و روحانیون به عنوان تحصیل کردگان مکتب قرآن و عترت، و مورجان اسلام، چه نقشی برای تبیین و ترویج پیام های نامه رهبری دارند؟

مقام معظم رهبری با انتشار نخستین نامه خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نهضت مکاتبه و مواجهه سازنده با مردم دیگر تمدن ها را آغاز کردند؛ بنابراین علما و روحانیون باید تداوم بخش این نهضت باشند. معتقدیم بخش عمده مردم غرب، سالم هستند و دل هایشان در صورت اطلاع از آموزه های محمدی، متوجه اسلام می شود.

مراکز بین المللی حوزوی مانند جامعه المصطفی العالمیه و معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه و در مرتبه بعد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سازمان تبلیغات، مهمترین نقش را برای انتشار، تبیین و تشریحِ نامه مقام معظم رهبری دارند. ضمن اینکه همگان باید تمامِ توان و امکانات فکری، نوشتاری و رسانه ای خود را بدین منظور بکار گیرند.

*دلایل اصلی صدور این نامه چیست؟

این نامه تاریخی و ماندگار، به چهار دلیل اصلی نگاشته شد:

۱) غرب تلاش دارد جریان تکفیری را با اسلام محمدی یکسان جلوه دهد که البته تا حدی موفق بوده است. در چنین وضعیتی، لازم بود شخصیتی دینی-سیاسی مردم مغرب زمین را متوجه تحریف چهره اسلام و تلاش مذبوحانه سران برخی کشورهای غربی کند.

۲) نظام سلطه از هر فرصتی برای ایجاد موج اسلام هراسی و ارایه چهره ای خشن و تروریستی از اسلام تلاش می کنند که آخرین مورد آن، حملات تروریستی پاریس است. حملاتی که شاید مانند ۱۱ سپتامبر ساخته غرب و دستاویزی برای حمله به اعتقادات مسلمانان است. افشای این دسیسه ها و توطئه ها، دلیل دیگر است.

۳) سیاست مزورانه، منافقانه و غیراخلاقی مسئولان کشورهای غربی به موضوعات مختلف از جمله تروریسم، دلیل اصلی نگارش این نامه است. مقام معظم رهبری امیدوارند مردم غرب با اطلاع یافتن از سیاست های مزورانه حاکمان شان، آینده کشور و جامعه خود را به گونه ای دیگر رقم بزنند.

۴) هر چقدر تریبون های خودی اسلام حقیقی را به جهان معرفی می کردند کمتر فایده داشت زیرا رسانه های غول آسای صهیونیستی مانع از معرفی دقیق اسلام می شوند. در چنین وضعیتی، نامه مقام معظم رهبری می تواند ضمن شکستن آن سد رسانه ای، چهره حقیقی اسلام را به جهانیان به ویژه جوانان غربی نشان دهد. به ویژه که رسانه های به اصطلاح حرفه ای ناگزیر از انتشار نامه معظم له هستند. بنابراین نامه دوم ایشان همچون نامه نخست بازتاب خوبی خواهد داشت.به

رهبر انقلاب، هشتم آذرماه ۹۴، دومین نامه خود را خطاب به جوانان غرب منتشر کردند اما چرا مخاطب نامه ایشان، جوانان هستند و به چه دلیل در این برهه زمانی که غرب موج جدید اسلام هراسی را به راه انداخته است، این نامه منتشر شده است؟ آیا مقام معظم رهبری خواسته اند از فرصت اربعین که اخبار آن باوجود سانسورهای جهان زور و تزویر، به گوش انسان ها می رسد، برای ترویج اندیشه اسلام محمدی استفاده کنند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.