آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازدید مسئولان موسسه «زندگی برتر» از آسایشگاه خیریه کهریزک

خبرگزاری فارس: بازدید مسئولان موسسه «زندگی برتر» از آسایشگاه خیریه کهریزک

به گزارش راگانیوز  از جنوب استان تهران، عصر امروز جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی کشور به‌همراه مدیران موسسه «لبنز هیلفه» (زندگی برتر) کشور آلمان به‌مناسبت روز جهانی معلولان از بخش‌های مختلف آسایشگاه سالمندان کهریزک بازدید کردند.

محمدرضا صوفی‌نژاد، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در نشست خبری که در حاشیه این بازدید از آسایشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز به یمن نگاه خیرخواهانه مردم نوع‌دوست و دین باور، کهریزک مامنی مناسب برای زندگی یک‌هزار و 750 نفر سالمند، معلول و بیمار ان مبتلا به ام‌اس فراهم شده است و 900 پرسنل وظیفه خدمت‌رسانی به این مددجویان را برعهده دارند.

وی گفت: در حال حاضر 82 درصد از هزینه‌های جاری این مجموعه توسط کمک‌های نقدی و 17 درصد از کل هزینه‌ها توسط سازمان‌های گوناگون همچون بهزیستی، تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و … تامین می‌شود و تنها یک درصد از کل هزینه‌ها این مجموعه توسط مددجویان یا خانواده‌های آن‌ها تامین می‌شود.

دیتمار مینگ، مدیرعامل موسسه لبنزهیلفه برلین که بزرگترین موسسه مردمی فعال در برلین است، در ادامه این نشست، آسایشگاه سالمندان کهریزک را یکی از موسسات مردمی موفق در امر نگهداری از سالمندان و معلولان دانست و با اشاره به تفاوت فعالیت این موسسه در کشور آلمان و موسسه خیریه کهریزک اظهار داشت: رسالت ما در موسسه «لبنزهیلفه» حمایت از معلولان ذهنی از بدو تولد تا سن 80 سالگی است و مهمترین هدف ما در این مجموعه این است که بتوانیم با نگهداری و پرورش معلولان شرایط مناسبی برای حضور آن‌ها در جمع افراد معمولی جامعه فراهم کنیم از این‌رو بر خلاف موسسه کهریزک که همه دایره فعالیتش در این منطقه خاص، محدود شده است ما 120 مرکز در نقاط مختلف برلین داریم که در قالب مراکز آموزشی، توانبخشی و خانه‌های کوچک همانند آپارتمان‌های مسکونی برای نگهداری از معلولان طراحی شده است.

وی به یکی از خدمات این مجموعه که ازدواج معلولان است اشاره کرد و گفت: ازدواج معلولان ذهنی یکی از برنامه‌های این مجموعه است که خود از تجربیات بسیار مفید و ارزشمند این موسسه مردم‌نهاد بوده که در آن شرایط ازدواج معلولان ذهنی را فراهم می‌کند.

مدیر عامل موسسه لبنز هیلفه برلین با تشکر از مهمان‌نوازی مردم گرم و صمیمی ایران خاطرنشان کرد: بازدید از آسایشگاه سالمندان کهریزک که مانند موسسه ما در برلین، بزرگترین آسایشگاه ایران محسوب می‌شود، سبب خوشحالی و افتخار ما بوده است و امیدواریم در پایان بتوانیم با استفاده و تبادل از تجربیات موفق هر دو موسسه به ارتقا و پویایی بهتر آن‌ها کمک کنیم.

مهمانان در ادامه مراسم ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آسایشگاه کهریزک در مسابقه بستکبال با ویلچر معلولان آسایشگاه خیریه کهریزک حاضر شدند و به تشویق معلولان ورزشکار پرداختند و «کیوان دواتگران»، مدیرکل دفتر توانمند سازی سازمان بهزیستی نیز به‌منظور ایجاد دلگرمی و نشاط در میان معلولان بر روی ویلچر نشست و همراه با ورزشکاران معلول در مسابقه بسکتبال شرکت کرد.

به گزارش فارس، در پایان نیز با حضور مدیران آسایشگاه و مسئولان سازمان بهزیستی کشور از معلولان نمونه آسایشگاه خیریه کهریزک تجلیل به‌عمل آمد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.