آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

معاون فرماندار ری: قیام 18 دی مردم شهرری سند پیشگامی آنان در انقلاب است

به گزارش راگانیوز از روابط عمومی فرمانداری ری سعید بیات در جلسه ستاد برگزاری بزرگداشت یوم الله 18 دی بر برگزاری مراسمی باشکوه در شان و آبروی شهدای عزیز این روز و مردم غیور ری بعنوان قبله تهران تاکید کرد و افزود: زنده نگه داشتن راهپیمایی 18 دی زمینه ساز تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی نسل جوان کشور است.
وی گفت: آئین گرامیداشت سالروز شهدای 18 دی 1357 امسال نیز با هدف ایجاد نگاه ملی به شهدای این حرکت حماسی، ساعت 10:30 در مصلای نمازجمعه شهرری برگزار می شود.
بیات گفت: مردم شهرری در 18 دی سال 1357 با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی آن زمان، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند
وی افزود :امسال نیز طبق روال هرساله با خانواده های معزز شهدا و جانبازان پیشگامان انقلاب اسلامی شهرستان ری دیدار صورت می گیرد و از رشادت ها و حماسه آفرینی های آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.
بیات همچنین در ادامه با اشاره به نزدیک بودن سالروز 9 دی نیز اظهار داشت: 9 دی تجلی اطاعت و پیروی از ولایت فقیه است.
وی تصریح کرد: ملت آگاه و بصیر ایران باحضور چشمگیر خود در این روز مهم نشان دادند با همه توان و اعتقاد خود در مسیر اطاعت و پیروی از رهبری نظام و ولایت فقیه قدم بر می دارند.
بیات در ادامه مبنای فعالیت تمام احزاب و گروه های سیاسی در شهرستان ری را قانون، رهبری و حفظ منافع ملی دانست و گفت: هم اکنون احزاب در کنار یکدیگر با اتحاد و انسجام در راستای اهداف بلند نظام فعالیت می کنند.
ستاد هماهنگی بزرگداشت شهدای 18 دی روز سه شنبه با حضور بیات معاون سیاسی، انتظامی فرمانداری، حاج نصراله رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و برخی از مسوولان دستگاه های اجرایی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
مردم شهرری در 18 دی سال 57 با یک حرکت انقلابی علیه رژیم استبدادی پهلوی، قیامی ماندگار در تاریخ ایران ثبت کردند که همزمان با سالروز این حرکت حماسی مراسمی با حضور مسئولان ارشد شهرری به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این حرکت تاریخ ساز برپا می شود.
در این قیام حماسی و تاریخی که پس از تجمع مردم در صحن حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به پیشگامی آیت الله لاله زاری و آیت الله کنی برگزار شد جمعی از مبارزین انقلابی شهرری شهید و عده زیادی از آنان مجروح شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.