آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نشست هم اندیشی سیاسی احزاب و تشکل های سیاسی شهرستان ری برگزار شد

 

به گزارش راگانیوز، در این نشست که عصر سه شنبه در فرمانداری شهرری برگزار شد، یوسفی مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران، بیات معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرری و بخشداران مناطق مختلف شهرستان ری حضور داشتند.
در این نشست یکی از فعالان سیاسی با تاکید بر در نظر گرفتن منافع شهرستان ری خواستار احیا و توجه به این شهرستان شد و افزود: همکاری احزاب با یکدیگر و پرهیز از تخریب باعث رشد شهرری می شود.
رضا ترابی افزود: متاسفانه در سال های اخیر رشد شهری شهرستان ری کند بوده و امکانات شهری ارتقای چندانی نیافته است.
وی با بیان اینکه شهرری روزگاری به عنوان عروس بلاد اسلامی مطرح بود افزود: امروز بر اثر بی مهری ها این شهرستان به محل دفع پسماندها و آلاینده های تهران تبدیل شده است.
ترابی با بیان اینکه شهرری همواره با بی توجهی اکثر نمایندگان تهران و شهرری در مجلس مواجه بوده است افزود: شهرری با درآمد هایی که دارد قدرت اداره خود را دارد و یکی از مطالبات اصلی این شهرستان استقلال در انتخاب نمایندگان مجلس است.
یکی دیگر از فعالان سیاسی با بیان اینکه مردم شهرری همواره نسبت به انقلاب و ارزشهای آن متعهد بودند افزود: به رغم وجود تشکل های فراوان سیاسی در شهرری، این منطقه همواره شاهد وحدت مردم بوده است.
عزیز وکیلی گفت: مطالبه 35 ساله مردم شهرری برای رشد شهری و وجود امکانات به حق بوده و باید بدان توجه شود.
یک فعال رسانه ای نیز در این نشست گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به همدلی و همزبانی نامگذاری شده است انتظار از احزاب و جریانات سیاسی می رود که در این مسیر حرکت کنند.
اسماعیل شاه محمدی خواستار تداوم جلسات هم اندیشی احزاب شد و افزود: تاسیس خانه احزاب شهرستان ری، تلاش برای جلوگیری از ناپایدار بودن فعالیت حزبی در این منطقه و پرهیز از نگاه ابزاری به احزاب از جمله مطالبات جریانات سیاسی در شهرستان ری است.
وی کمک دولت به احزاب شناسنامه دار و حمایت مالی از آنان در قالب یارانه برای جلوگیری از وام دار شدن آنان به اشخاص و جریانات، تامین امنیت جلسات احزاب ثبت شده، تامین ساز و کار بین المللی برای فعالیت احزاب و توجه به دیدگاه های نمایندگان احزاب از سوی دولت و جدی گرفتن آن را از دیگر مطالبات احزاب سیاسی شهرری ذکر کرد.
یک فعال سیاسی دیگر نیز با بیان اینکه در دنیای امروز برای ارتقای نهادهای مدنی باید تلاش کرد افزود: دولت باید زمینه فعالیت احزاب را فراهم کرده و آن را جزیی از حقوق شهروندی بداند.
حسن خلیل آبادی گفت: مطالبه شهرستان ری برای انتخاب نماینده مستقل در مجلس که سالها است طرح شده است به حق بوده و باید مردم این منطقه بتوانند نمایندگان مورد علاقه و پیگیر مطالبات بومی را به مجلس بفرستند.
یکی دیگر از فعالان سیاسی با انتقاد از پرونده سازی برای برخی احزاب فعال سیاسی گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از انگ زنی افراد و جریانات به همدیگر در نظام اسلامی مورد انتظار است.
داود عسگری گفت: شهرستان ری با حدود یک میلیون و 200 هزار نفر و حضور همیشگی مردم آن در پای صندوق های رای حق انتخاب نمایندگان مستقل مجلس را دارد که نسبت به مسائل شهرستان ری آشنا، متعهد و مسوول باشند.
مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه استقلال شهرری و ارتقای دستگاه های اداری آن مورد حمایت استانداری تهران است تصریح کرد: به برخی از مدیران کل که برای ارتقای اداری دستگاه های مسوول شهرری کوتاهی و سستی کردند تذکر داده شد.
حمید رضا یوسفی گفت: در مسیر ارتقای جایگاه اداری و قانونی شهرستان ری و رسیدن این شهرستان به حق خود، حامی فرماندار ویژه شهرری هستیم.
وی گفت: خواست مردم شهرستان های اقماری تهران از جمله شهرستان ری برای انتخاب نماینده مستقل قابل درک و بجا است اما پیگیری و اجرایی شدن این خواست که مربوط به مباحث تقسیمات کشوری است در آستانه انتخابات مصلحت نیست و می توان این خواسته را در سال آینده پیگیری کرد و به نتیجه رساند.
معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرری نیز دراین نشست تاکید کرد: همه احزاب و جریانات سیاسی که به نظام اسلامی دلبستگی دارند باید حول محور قانون، ولایت فقیه و منافع ملی حرکت کنند.
سعید بیات با بیان اینکه همه دلسوزان نظام باید به دور از اختلافات سیاسی در مسیر رفع مشکلات کشور حرکت کنند افزود: تاکید همه باید بر نقاط اشتراک باشد که یقینا بیش از نقاط افتراق است.
وی افزود: بیشتر مشکلات جریانات سیاسی نظام ناشی از دوری ها است که خود زمینه بروز سوءتفاهم را فراهم می آورد و برگزاری جلسات هم اندیشی احزاب و جریانات سیاسی، دیدگاه ها را روشن کرده و به یکدیگر نزدیک می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.