آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نصب دوربین درکاهش تصادفات حادثه ساز ری بسیار موثر بوده است

 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ری اظهارداشت: نصب دوربین های ثبت تخلف در برخی از معابر شهرستان ری در کاهش تصادفات حادثه ساز در منطقه بسیار موثر بوده است.

سرهنگ ‘ محمد صادقیان ‘ روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: هم اکنون تعدادی از معابر شهرستان ری از جمله خیابان شهید آوینی و اتوبان شهید کریمی به دوربین های ثبت تخلف سرعت مجهز می باشد.

وی با بیان اینکه، درصد بالایی از حوادث رانندگی حادثه ساز به هنگام شب و به دلیل اختلالات ناشی از کمبود دید رانندگان اتفاق می افتد، افزود: قابل رویت بودن چراغ چشمک زن دوربین های ثبت تخلف به هنگام شب باعث رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان وسائل نقلیه و در نتیجه کاهش محسوس حوادث حادثه ساز را به دنبال داشته است.

صادقیان در ادامه، 80 درصد از تصادفات شهرری را مربوط به راکبان موتورسوار دانست و با بیان اینکه، موتورسواران 90 درصد از تصادفات منجر به فوت را تشکیل می دهند افزود: بیشترین موارد تخلفات مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی با اعلام اینکه، اتوبان شهید کریمی یکی از نقاط حادثه خیز شهرری به شمار می رود و چندین مورد تصادف فوتی و جرحی در این مسیر روی داده است، گفت: با انجام کار کارشناسی انجام شده علت اصلی حوادث منجر به جرح و فوت در این محورعدم استفاده سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی بوده است.

رییس پلیس راهور منطقه20، همچنین مسیرهای ورامین، شهید رجایی و به خصوص جاده امین آباد را از نقاط حادثه خیر رانندگی در شهرستان ری عنوان کرد و افزود: اقدامات مختلف در راستای ایمن سازی معابر منطقه از سوی اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان ری در دست پیگیری است.

وی درادامه، با اشاره به همکاری مناسب بین معاونت ترافیک شهرداری منطقه بیست و راهنمایی و رانندگی شهرستان ری در مورد تجهیزمعابرمنطقه به علائم، پیام های هشدار دهنده و همچنین دوربین های ثبت تخلف راهنمایی و رانندگی بیان داشت: این همکاری ها به منظور افزایش هرچه بهتر ایمنی در تمامی معابرشهرستان ری ادامه خواهد داشت.

رییس راهنمایی و رانندگی شهرستان ری تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از فضای معابر در برای پارک وسایل نقلیه حدود 50 تابلوی مطلقا ممنوع در سطح این منطقه جمع آوری و یا زمان دار شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.