آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نمایشگاه تغذیه سالم با محوریت غذاهای سنتی در “ری”

به گزارش راگانیوز به نقل از  دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، نمایشگاه تغذیه سالم با محوریت غذاهای سنتی و اجرای مسابقه با موضوعات پایگاه تغذیه سالم، دانش آموزان سالم ، مضرات غذاهای ناسالم ومحاسن میان وعده سالم در دبستان فروغ حضرت خدیجه آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار شد.

ملکی معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک ری با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش آموزش در ارتقاء سطح آگاهی های تغذیه ای دانش آموزان و حساس سازی جامعه نسبت به سلامت این گروه هدف و به مناسبت روز جهانی غذا (24 مهر ماه)، نمایشگاه سراسری”پایگاه تغذیه سالم” را درکلیه مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم ناحیه ودر طول آبان ماه سال جاری برگزار می نماید .2150

ملکی ضمن تقدیر از مسئولان امر در دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش و وزارت بهداشت و درمان برای طراحی و اجرای این کمپین “تغذیه سالم، دانش آموز سالم” بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در مدارس تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در پایگاه تغذیه مدارس صرفا باید مواد غذایی مجاز مانند خشکبار ،خرما، شیر ،میوه ،لقمه های سالم و غذاهای گرم در صورت رعایت موازین بهداشتی و داشتن شرایط لازم عرضه شود .

ملکی افزود: مدیران مدارس موظف هستند از عرضه موادی غذایی ناسالم و مضر مانندانواع ساندویچ ها، نوشابه ها، و تنقلات، چیپس و پفک، آب نبات های چسبنده و نوشمک ها و هرآن چه که آثار زیانباری برای سلامت دانش آموزان خواهد داشت جلوگیری نمایند ومسئولیت رعایت دستورالعمل مربوطه بر عهده شخص مدیر مدرسه خواهد بود .

ملکی تاکید کرد: سازمان دانش آموزی با همکاری کارشناسی ارزیابی عملکرد و با مشارکت فعال کارشناسان معاونت بهداشتی و مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت لازم را برای بهبود وضعیت بوفه های مدارس اعمال کنند .

در این نمایشگاه که با حضور ملکی معاون پرورشی و روشنی کارشناس بهداشت و سلامت،شاهین فر کارشناس واحد فرهنگی و هنری،مدیر و معلمان و همراه دانش آموزان و اولیاء آنان برگزار شد انواع غذاهای سنتی و سالم که توسط دانش آموزان و اولیاء تهیه شده بود به نمایش در آمد و در انتها میان آنان توزیع شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.