آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نهم دی روز دفاع از ارزش های دین بود/ انقلابی نمایی غیر از انقلابی گری است

 

به گزارش راگانیوز آیت اله سید احمد موسوی امام جمعه باقرشهر در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی به بیان حدیثی از حسن عسگری(ع) پرداخت و گفت: شیعیان باید برای اهل بیت زینت باشند، پیرو اهل بیت اهل گناه نیست و اهل تقوا و عمل است.
امام جمعه باقرشهر در ادامه ولادت امام حسن عسگری(ع) را تبریک گفت، اخلاق امام حسن عسگری اخلاق رسول خدا(ص) بود، اخلاق ما هم باید مانند اخلاق امام عسگری شود.
وی افزود: امروز سالروز وفات بی بی دوعالم حضرت فاطمه معصومه(س) است، به همه مومنین و مومنات تسلیت می گوییم، زیارت ایشان به مانند زیارت امام صادق و امام رضا(ع) است، نقل شده که ایشان دارای مقام شفاعت است، باید به خوبی از وجود مبارک ایشان در قم بهره مند شویم.
وی در ادامه گفت: هفتم دی ماه روز سوادآموزی است، باید تاسف خورد که بعد از 40سال از گذشت انقلاب اسلامی و تشکیل نهضت سوادآموزی هنوز آمار بی سواد در جامعه ما بالا است، طبق گزارش ها آموزش و پرورش، در باقرشهر هم آمار بی سوادان بالا است، خواهشا در برنامه های سوادآموزی شرکت کنید، طلب علم و دانش بر هر مسلمانی واجب است.
آیت اله موسوی اظهار داشت: فردا نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق با ولایت است که این روز را گرامی می داریم، در این روز مردم با حضور حماسی خودشان از اصل نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و اصل ولایت فقیه حمایت کردند را گرامی می داریم، همه ساله باید این یوم اله را با عظمت گرامی بداریم.
وی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان تبلیغات اسلامی پرداخت و گفت: ما جمهوری اسلامی هستیم، سیاست ما سیاست دینی است، باید همراه با کار سیاسی تقوا باشد و برای خدا باید در میدان سیاست وارد شویم تا به جامعه خدمت کنیم، اگر بدون تقوا وارد شوید حتما خیانت خواهید کرد، همه کسانی که خدمت به این نظام کرده اند اهل تقوا و دیانت هستند.
وی افزود: نهم دی روز دفاع از ارزش های دین بود، پایداری از ارزش ها در نظام جمهوری اسلامی برای همیشه است، نظام سیاسی ایران با نظام های سیاسی جهان متفاوت است، این نظام نظام قرآنی و اسلامی است، ما باید به راه اهل بیت حرکت کنیم.
امام جمعه باقرشهر در پایان اظهار داشت: نقد و نقدپذیری واجب است، اما تهمت فحاشی و لجن پراکنی حرام است، اینکه فردی مکررا دستگاه ها و قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد هنر نیست زیرا هر کودکی می تواند با یک سنگ شیشه ای را بشکند. هنر آن است که انسان خدارا درنظر داشته باشد و منطقی حرف بزند، این خیلی مهم است، همه باید این جمله رهبری را در نظر بگیریم، باید موقع تبیین مسائل خدارا در نظر بگیریم، خداوند بابت هر سخنی از انسان سوال خواهد کرد انقلابی نمایی غیر از انقلابی گری است، انقلابی گری کار سختی است؛ زیرا پایبندی و تدین لازم دارد و نمی شود انسان در یک دهه همه کاره کشور باشد و دهه بعد مخالف خوان کشور شود. باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم دید.
انتهای پیام/سیاوش عطایی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.