آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نوسازی بافت فرسوده نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های دولتی است

شهردار منطقه20 گفت: نوسازی بافت فرسوده در کلان شهر تهران و به ویژه شهرری نیازمند اجرای کامل قانون احیای بافت‌های فرسوده است. آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ساعاتی پیش در جلسه‌ای که با حضور مسئولان ارشد شهرستان ری و شهردار منطقه برگزار شد خواستار اقدامات اساسی و تلاش‌هایی موثر در راستای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان شد و تعامل و همدلی مسئولان را مقدمه هر تلاش و کوشش دانست و اظهار داشت: باید هدف اصلی تمام خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به مردم باشد.

وی با تاکید بر خدمت‌رسانی بهینه به زائران و مسافران شهرستان ری، احداث هتل و زائرسرا در شهرری را از ضروریات این منطقه خواند.

منصور کتانباف، شهردار منطقه 20 نیز با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده در کلان شهر تهران و به ویژه شهرری نیازمند اجرای کامل قانون احیای بافت‌های فرسوده است از هاشمی، استاندار تهران خواست تا نسبت به اجرای این قانون در این منطقه مساعدت لازم به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده اشتغال‌زایی، تولید ثروت و در نهایت تبدیل تهدید به فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد، از استاندار تهران خواست تا تمام سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط شهرداری را در انجام نوسازی بافتهای فرسوده که هزینه‌های زیادی را به شهروندان تحمیل می‌کند مساعدت و همکاری کنند.

این مسئول همراهی دولت در زمینه اعطای تسهیلات بانکی به مالکان املاک واقع در بافت فرسوده را امری ضروری دانست و افزود: متاسفانه مدتی است که تسهیلات مربوطه در اختیار شهروندان قرار نمی‌گیرد و همچنین امتیازی برای بازپرداخت و سود بانکی این‌گونه تسهیلات فراهم نشده و حتی سود آن افزایش نیز یافته است.

وی نوسازی بافت‌های مسکونی قدیمی با اولویت اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، را از مهمترین فعالیت‌های پیش روی مدیریت شهری در سال جاری عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در صورت مشارکت شهروندان و همکاری دستگاه های مربوطه طی چهار سال آینده تمام بافت‌های فرسوده شهرری که حدود 4 هزار پلاک است تخریب و نوسازی می‌شود.

 کتانباف با بیان اینکه باور ما این است که شهرداری منطقه 20 و شهرری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و ما باید با اخلاص و مدیریت درست و تکیه بر فرهنگ جهادی در تمام ابعاد از آن استفاده کنیم، گفت: اکنون با تشکیل کارگروه مدیریت شهری توسعه حرم حضرت عبدالعظیم (ع)،رفع مشکلات بافت فرسوده شهرری در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و با تعامل و همکاری مدیران شهری، علما و معتمدان شهر و خانواده شهدا می‌توانیم از ظرفیت‌های شهر به خوبی بهره‌مند شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.