آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هدایت تحصیلی گلوگاه و محور توسعه پایدار درآموزش و پرورش است

به گزارش راگانیوز به نقل از دفتر  اطلاع رساني و روابط عمومي مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، نصیری مدير اداره در جمع اعضای کمیته هدایت تحصیلی با تاکید بر توسعه پایدار و الگوی تخصصی توسعه محور در هدایت تحصیلی گفت: هدایت تحصیلی گلوگاه و محور توسعه پایدار در آموزش و پرورش است.

نصیری در جمع اعضای کمیته تخصصی هدایت تحصیلی منطقه ، طی سخنانی با استناد به قانون اساسی، تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه را از جمله حقوق مسلم و موکد شهروندان دانست و با بیان اینکه دوره دوم متوسطه حلقه اتصال یادگیری مهارت به بازار کار حرفه ای است، اظهار داشت: انتخاب رشته و شاخه تحصیلی به صورت مطلق توسط دانش آموزان ناقض الگوی تخصصی توسعه محور که مبتنی بر نیازهای کشور به نیروی انسانی و امکانات است ، می باشد.

وی با تاکید بر وظیفه مهم و سنگین مشاوران و اعضای کمیته هدایت تحصیلی، آنان را به آگاه سازی و آشنا ساختن دانش آموزان و اولیاء آنان با شرایط و نیازهای کشور دعوت کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: توسعه پایدار که با مشارکت همگانی و در تمام سطوح اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی حاصل می شود متضمن استفاده از منابع و محیط زیست در زمان کنونی است به نحوی که هیچ آسیبی به دورنمای استفاده نسل آینده وارد نسازد .

وي با بیان اینکه هدایت تحصیلی بر مبنای توسعه پایدار در راستای تحقق خواست مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی است افزود: تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی ، برقراری ارتباط دوره متوسطه با نیازهای حال و آینده بازار کار و آموزش عالی و هدایت استعدادها به رشته ها و شاخه های تحصیلی بر اساس اولویت نیازهای کشور از جمله مهمترین ویژگی توسعه پایدار در آموزش و پرورش می باشد .

سپس  محمد پاسدار کارشناس مشاوره تربيتي تحصيلي با تشريح فعاليت هاي انجام شده درکمیته هدايت تحصيلي اداره به ضرورت تشكيل جلسات كميته  در سطح منطقه و مدارس و همچنين پيگيري مصوبات جلسات اشاره نمود.

وي مولفه هاي اصلي در هدايت تحصيلي دانش آموزان سال نهم را نتايج آزمون هاي مشاوره اي، نظرخواهي از دانش آموزان، نظرخواهي از والدين، نظر خواهي از دبيران، نتايج دروس مختلف با ضرايب خاص، نظر مشاوره اي مشاروان و همچنين شرايط و ظرفيت هاي منطقه اي با توجه به نياز بازار كار و اشتغال برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.