آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هشداراستاندارتهران به اشخاص و دستگاه هایی که سلامت مردم راتهدیدمی کنند

استاندار تهران گفت: بهداشت و سلامت مردم در راس تمامی امور قرار دارد و هرشخص و یا دستگاهی که بخواهد سلامت مردم را به خطر بیندازد با آن بطور جدی برخورد خواهد شد.

سید حسین هاشمی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک مجمع نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با فرماندار و مسوولان برخی دستگاههای شهرستان ری در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: براساس گزارش های رسیده در برخی نقاط استان کشت محصولات غذایی با آب فاضلاب صورت می گیرد که صددرصد خلاف است.

وی افزود: آبیاری مزارع محصولات غذایی شرعا و عرفا نباید با آب های آلوده صورت گیرد و مسوولان جهاد کشاورزی باید پیگیری کنند تا دراین مزارع، فقط محصولات غیرخوراکی کاشته شود.

استاندار تهران از حفر 30 حلقه چاه توسط اداره آب استان تهران خبر داد و گفت: این تعداد چاه پس از حفاری و طی مراحل قانونی آماده تحویل به اداره جهاد کشاورزی است و پس از آن نیز هیچکس حق ندارد در مناطق جنوب تهران از آب های سطحی و آلوده برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده کند.

وی اظهارداشت: افزون بر 80 تا 90 درصد زمین های کشاورزی استان هم اکنون با آب تصفیه شده آبیاری می شود و مقدار باقی مانده نیز طی سال جاری با پیگیری های سازمان آب، جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست استان تهران با آب تصفیه شده آبیاری خواهد شد.

هاشمی در خصوص کاشت برنج آلوده در زمین های فیروزآباد و زمان آباد بخش قلعه نو شهرستان ری تصریح کرد: این مطلب نیز از نگرانی های استانداری است و با همکاری سازمانهای ذی ربط در حال رسیدگی هستیم.

1 نظر
  1. محمد می گوید

    همنطور که مسولین شهرری می گویند شهرری باخصوصیاتی که دارد مستحق این همه بی توجهی نیست
    (یعنی یکی از مراکز مقدس وعلمی فر هنگی جهان اسلام). تمام مردم ری آرزوی دیرنه اشان این است که شهرری بعنوان یک شهر مستقل دارای شورای شهر و شهرداری باشدآنهم نه یک شهرداری عدد ی نام بانام باستانی ری که این همه جنجال آفرینی کردن شورای شهر تهران اگر ری مدریتش مستقل باشد هم خوب است حتی برای تهران بعلت اینکه دیگر مردم ری به تهران مراجعه نمی کنند و ترافیک هم برای تهران کمتر می شود وعلت دیگر اینکه شهرری مسولین شورای شهرش دايما درری حضور دارند وفقط به مشکلات شهرری وپیرامون آن می پردازند بطور کل کربلای ایران ویکی از سرزمینهای یاران خاص امام زمان (عج) در حال حاضر دلسوز ندارد اگر واقعا مردش هستید به فکر جایگاه واقعی ری باشید اینقدر تهران تهران گفتن خوتان رابه رخ مردم شهرهای تاریخی وبومی وفرهنگی مثل ری نکشید چون تاریخ تهران طبق اسناد معتبر تاریخی هیج گونه شباهت وسنخیتی با تاریخ پر شکوه وپر فراز ونشیب ری ندارد ونخواهد داشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.