آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش بزرگ پیاده روی و صبحانه سالم همزمان با روز جهانی دیابت در باقرشهر برپا شد + تصاویر

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی باقرشهر ؛ به مناسبت روز جهانی دیابت امروز ۲۵ آبان ماه همایش بزرگ پیاده روی و صبحانه سالم در استادیوم ایثارگران باقرشهر برگزار شد .

این مراسم با حضور سفیر دیابت ایران ، بازیگر مطرح سینما سام درخشانی ، شهردار باقرشهر و دیگر مسئولین شهری از ساعت ۹ صبح در فرهنگسرای عطر نرگس آغاز شد .

سام درخشانی سفیر دیابت ایران در این مراسم گفت : ۶میلیون نفر در ایران که ۸ درصد جمعیت کشور است مبتلا به بیماری دیابت هستند که ۳ میلیون نفر از این بیماری آگاه نیستند و این وظیفه برماست تا بتوانیم مردم را از علائم این بیماری آگاه سازیم .

وی با اشاره به اینکه بیماری دیابت با تست قند خون کاملا قابل پیشگیری است ، افزود : در هر ۱۴ دقیقه یک ایرانی بر اثر این بیماری متاسفانه جان خود را از دست می دهد و از هر ۲۰ انسانی که در اطراف ما وجود دارد یک نفر از این بیماری خاموش بی خبر است که با راهکارهای ساده و انجام تست قند خون می توان جلوی پیشرفت این بیماری را گرفت .

سام درخشانی در ادامه اظهار داشت : دیابت یا بیماری قند ، یک اختلال متابولیک در بدن است که در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد و درنهایت قند خون افزایش می‌یابد و فرد مبتلا به دیابت می شود .

رییس آموزش و پرورش منطقه کهریزک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت : هرساله آموزش و پرورش منطقه به همت شهرداری باقرشهر به برپایی چنین همایشی برای آگاهی به دانش آموزان اقدام می نماید که دانش آموزان از پایه در خصوص بیماری ها اطلاعات کافی داشته باشند و به تغذیه سالم و ورزش توجهی بیشتری کنند .

افضلی نیا با اشاره به اینکه به تغذیه سالم می توان به راحتی از بیماری دیابت جلوگیری کرد ، اظهار داشت :ارزیابی سالانه توسط واحد بهداشت هر سال در مدارس صورت می گیرد و اگر آگاهی و اطلاعات دانش آموزان در زمینه بیماری دیابت بالا رود و در کنار آن خانواده ها به تغذیه سالم اهمیت بیشتری دهند مطمئنا می توانیم جشن انسداد دیابت را بگیریم .

در استادیوم ایثارگران عطر سیب علاوه بر برگزاری همایش روز جهانی دیابت ، جشنواره صبحانه سالم نیز برگزار شد که در این جشنواره بانوان باقرشهری با چیدن تدارک صبحانه های سالم در مسابقه شرکت کردند که در پایان این جشنواره سپس ار بررسی کارشناسان تغذیه به سالم ترین صبحانه ها از نظر ارزش غذایی هدایایی اهدا شد .

سام درخشانی با حضور در دفتر شهردار باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما گفت : شهر باقرشهر یکی از شهرهای خوب جنوب استان تهران است که به لحاظ امکانات شهری از سایر شهرهای اطراف بسیار بهتر است  و شهرداری با تجربه و مردم دار دارد که مردم این خطه باید قدر این مدیر لایق را بدانند چرا که زمان زیادی می برد تا شهرداری به این خوبی برای مردم تربیت شود .

سعید استاد فرج در پایان مراسم از سام درخشانی به پاس حضورش در باقرشهر تشکر و قدردانی کرد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.