آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش هیئت عاشقان ولایت در باقرشهر برگزار شد

به گزارش راگانیوز به مناسبت سوم خردادماه و سالروز آزادسازی خرمشهر به همت سپاه ناحیه حضرت روح‌الله (ره) باقرشهر همایش هیئت عاشقان ولایت در سالن عطر یاس شهرداری باقرشهر برگزار شد.IMG_1826

فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح‌الله (ره) باقرشهر در این همایش با اشاره به هدف حلقه‌های صالحین اظهار داشت: تربیت انسان‌های مؤمن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است و رویکرد سپاه ناحیه روح‌الله (ره) در سال 94 بر متعالی ساختن این اهداف تأکید دارد.

سرهنگ موسی پور با اشاره به طرح میقات صالحین اظهار داشت: میقات صالحین صرفاً به شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه ختم نمی‌شود و باید طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته و طرح‌های در نظر گرفته‌شده انجام شود و افراد با شرکت پرشور در این فریضه الهی به تبیین مسائل فرهنگی، عقیدتی سیاسی برای نمازگزاران بپردازند.

وی در پایان سخنان خود توسعه جامعه زنان را از دیگر رویکردهای مدنظر مجموعه بسیج دانست و افزود: خانواده مهم‌ترین رکن جامعه و جایگاه رشد شخصیت انسان است و سلامت و سعادت هر جامعه بسته به‌سلامت و سعادت خانواده‌های آن جامعه است از همین رو بانوان نقش به سزایی در این موضوع دارند.

در ادامه این مراسم مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه در ناحیه حضرت روح‌الله (ره) با تبریک ماه مبارک رجب و اعیاد پیش روی شعبانیه اظهار داشت: از نگاه شریعت اسلامی انسان مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه است که برای به فعلیت درآوردن این استعدادها و توانایی‌ها، نیازمند تعلیم و ‌تربیت است. آنچه هدف تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی است حقیقت‌جویی و حصول رستگاری است و این مسئله جز از طریق تعلم و تعقل در کنار تزکیه حاصل نمی‌شود.

IMG_1835

حجت‌الاسلام سمیعی با اشاره به نقش مربی در تعلیم و تربیت اسلامی اظهار داشت: خداوند بر انسان‌ها منت نهاده و برای آن‌ها مربی فرستاده است که همان پیامبران هستند و بزرگ‌ترین مربی وجود مقدس حضرت رسول اکرم (ص) هست لذا با توجه به این‌که این بزرگواران برترین و والاترین مربیان و معلمان بشریت هستند، می‌توانند سرمشق خوبی برای دیگر افراد، در امر تربیت مردم باشد.

وی در پایان با اشاره به مشخصات مربیان اسلامی اظهار داشت: از نشانه‌های مربی اسلامی می‌توان به مأنوس بودن او با قرآن، مهرورزی و عطوفت در تربیت، خیراندیشی و موعظه در تربیت، صبوری تحمل و سعه‌صدر، غمخواری، مردمی بودن، حسن خلق و پایبندی به صحبت‌های خود در عمل اشاره نمود.

لازم به ذکر است این همایش با حضور فرمانده سپاه حضرت روح‌الله (ره) باقرشهر، نماینده ولی‌فقیه، مسئول حفاظت و جمعی از مربیان و سر حلقه‌های صالحین در سالت عطر یاس شهرداری باقرشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.