آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش پیاده ‌روی و جشنواره صبحانه سالم صبح امروز در باقرشهر برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ، صبح امروز همایش پیاده ‌روی و جشنواره صبحانه سالم برگزار شد .

این مراسم امروز صبح 25 آبان ماه از فرهنگسرای عطر نرگس با حضور دانش آموزان و مسئولین شهری آغاز شد .

در این مراسم آقای سروش صحت سفیر دیابت ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت : بنده و آقای سام درخشانی وخانم‌ها بهاره رهنما ،کمند امیرسلیمانی ،سحر دولت شاهی بعنوان سفیر دیابت ایران انتخاب شده ایم و در این مراسمات شرکت می‌کنیم .

وی با تأکید بر اینکه در جهان هر 6 ثانیه و در ایران در هر 14 ثانیه یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند در خصوص علل این بیماری خاموش گفت : چاقی و اضافه‌ وزن یکی از عوامل بروز دیابت هست که با ورزش و رژیم غذایی سالم می‌توانیم از این بیماری به‌ خوبی پیشگیری کنیم .

سروش صحت علل دیگر بیماری دیابت را  استرس و عصبانیت دانست و اظهار کرد : ازآنجایی‌که زندگی شهری و پیشرفت تکنولوژی روز به روز فعالیت جسمانی ما را کم و استرس را زیاد می کند باید سعی کنیم با رعایت تغذیه سالم و تغییر سبک زندگی از دیابت پیشگیری کنیم .

در حاشیه این مراسم شهردار باقر شهر به خبرنگار ما گفت : دیابت یا مرض قند با سرعت بسیاری در حال گسترش است. این در حالی است كه این بیماری، از بیماری هایی است كه به راحتی قابل پیشگیری است .

وی در ادامه افزود : کم تحرکی، ماشینی شدن زندگی ها، شیوه زندگی نا سالم و تغذیه نامناسب از جمله عوامل افزایش ابتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت است .

شهردار باقر شهر هدف از این همایش و پیاده روی را آشنایی مردم با این بیماری و طرح سلامت سازی خانواده ها عنوان کرد.

در ادامه این مراسم سرکارخانم دکتر کریمی کارشناس معاونت بهداشت دانشگاه تهران ضمن تقدیر و تشکر از برپایی این مراسم گفت :نماد دیابت یک حلقه آبی است که بچه ها در این فضای آزاد بدون هیچگونه استرسی وبدون هیچ دود ماشین وسیگار وبا تحرک بدنی از هوای پاک وتمیز بیشتر استفاده می کنندوهمین فضای آزاد باعث تحرک بیشتر می گردد و خود یک عامل کاهش دهنده دیابت می باشد .

وی ضمن شرح قانون پنجم توصیه بهداشت گفت : طبق بند الف وج کالاهای آسیب رسان همانند آبمیوه های پاکتی ممنوع می باشد اما متاسفانه از 16 سال گذشته تا بحال مصرف غذا های ناسالم وغیر بهداشتی به 400برابر رسیده است .

جشنواره صبحانه سالم نیز در این همایش در استادیوم ایثارگران بوستان عطر سیب برگزار شد که شهروندان باقر شهری میزهای صبحانه سالم را تدارک دیده بودند که مورد بررسی کارشناسان تغذیه قرار گرفت و در پایان به ده مورد از سالم ترین صبحانه ها جوایزی اهدا شد .

در حاشیه این جشنواره شهردار باقر شهر ضمن بازدید از این جشنواره گفت :این جشنواره با هدف افزایش سطح سلامت وآگاهی خانوادهها درخصوص تغذیه ونقش صبحانه به عنوان اصلیترین وعده غذایی درتندرستی افراد بسیار موثر است .

گفتنی است این همایش به همت و همکاری انجمن دیابت ایران ،واحد سلامت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری باقرشهر،آموزش‌وپرورش منطقه کهریزک و شبکه بهداشت شهرستان ری در استادیوم ایثارگران بوستان عطر سیب باقرشهربرگزار شد .

شیوا یعقوبی /راگانیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.