آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هوای آلوده سلامت شهروندان باقرشهر را تهدید می کند

ˈسعید استاد فرجˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن ابراز نارضایتی از میزان آلودگی و آلاینده هایی زیست محیطی اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام سرد سال همواره شاهد پدیده وارونگی هوا هستیم، متاسفانه تبعات این آلودگی در باقرشهر بیش از شهرهای دیگر به چشم می خورد و دلیل آن نیز وجود آلاینده هایی مانند پالایشگاه در شهر ماست.

وی افزود: باقرشهر با توجه به همجواری به دریاچه شیرآبه زباله، پالایشگاه شرکت نفت بالاترین سطح آلودگی را دارد و همین امر هشدارهای زیست محیطی را مرز خطر و حتی آسیب جدی رسانده است.

وی با اشاره به حضور در بخش های اورژانس بیمارستان های اطراف تاکیدکرد: با پیگیری بنده از مراکز درمانی شهر متوجه شدیم در این ایام تعداد مراجعان به دلیل بیماری های ناشی از آلودگی هوا افزایش یافته است که اکثر آنها نیز سالمندان و کودکان هستند.

شهردار باقرشهر با گلایه از مدیریت های کلان در خصوص تخصیص عوارض صنایع آلاینده به شهرداریها گفت: همانطور که قانون به صورت صریح به آن پرداخته است، اگر در شهر آلایندگی و صنایعی آلاینده وجود داشته باشد، این صنایع باید بخشی از درآمد خود را بعنوان عوارض به شهرداری بپردازند.

استاد فرج در ادامه افزود: شهرداری بایستی از محل اخذ عوارض اقدام به تامین و گسترش فضای سبز و برخی اقدامات خدمات شهری خود را انجام دهد حال با وجود همجواری باقرشهر با پالایشگاه بسیار ناچیز است.

وی اشاره به میزان عوارضی نکرد و یادآور شد میزان دریافتی عوارض آلاینده باقر شهر به همان میزانی است که دیگر شهروندان شهرها خاور شهر، حسن آباد و شهرری دریافت می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.