آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وحدت و همدلي كشورهاي اسلامي مانع سلطه طلبي قدرتهاي بزرگ و رژیم اشغالگر قدس در منطقه مي شود

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري بیان داشت: اگر وحدت و انسجام در بین کشورهای اسلامی حاکم بود این کشورها مي توانستند با گروه های جنايتكار و كشور اشغالگري مقابله جدی نمایند و در این عرصه قطعا پیروز میدان کشورهای اسلامی بودند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری هدايت ا… جمالي پور معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري در نشست شورای اداری بخش کهریزک بیان داشت: در حال حاضر برخي از كشورهاي اسلامي منطقه در قبال جنايات و اقدامات وحشيگرانه گروههاي تكفيري و رژيم اشغالگر قدس سكوت اختيار نموده و جهت حفظ منافع و بقاي خود تنها نظاره گر اين جنايات هستند و  در برخی مواقع نیز شاهد حمايت هايي مالی و سیاسی از این گروها ضد انسانی  توسط برخی کشورهای اسلامی هستیم كه جاي بسي تامل و تاسف دارد.

وي در ادامه افزود: با توجه به شرايط كنوني جهان و حرکات ضد بشری رژيم اشغالگر قدس وحدت و انسجام كشورهاي اسلامي از ضرورت و اهميت ويژه اي برخوردار است. لذا طبق فرمايش حضرت امام (ره) وتاکید  مقام معظم رهبري هر شخصي يا گروهي كه با عملكرد و يا كلام خود موجب بروز اختلاف و تفرقه افكني در جامعه اسلامی بشود، دل دشمن را شاد كرده و اين اقدام قطعاً به سود نظام اسلامی ما و مردم مظلوم مسلمان منطقه  نخواهد بود. بعبارتی وحدت و همدلي كشورهاي اسلامي مانع سلطه طلبي قدرتهاي بزرگ و رژیم اشغالگر قدس  در منطقه مي شود.

جمالي پور  در ادامه با اشاره به سیاست و برنامه  دولت تدبير و اميد در حاکم کردن اصل شايسته سالاري ونظام جامع برنامه ريزي در کشور اظهار داشت: عدم توجه به شايسته سالاري و نظام برنامه ریزی در کشور خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

وی افزود: اگر به وضعیت اقتصادی امروز کشور نگاه کنیم می بینیم که علت العلل همه ی این مشکلات عدم توجه به شايسته سالاري و نظام برنامه ریزی در کشور در چندسال گذشته است، که اگر این رودند ادامه پیدا می کرد قطعا کشور را را دچار مشکلات حاد می نمود و حتی می توانست تا مرز  نابودی پیش ببرد.

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعین شده است را جزء مسائل و برنامه هاي اصلي دولت تدبير و اميد برشمرد و خاطر نشان كرد: اكثر مشكلات كشور ناشي از معضلات و مسائل فرهنگي است که مقام معضم رهبری نیز در این شعار خوشبختانه به آن اشاره فرموده اند.دولت همه ی گرفتاری های امروز جامعه را ناشی از فقر فرهنگی در جامعه می داند.

  جمالي پوردر ادامه با اشاره به مصرف بی رویه در کشور افزود:اگر به میزان مصرف در مواد غذایی، آب،سوخت،دارو و غیره در کشور نگاه کنیم می بینیم ما چندین برابر حد متعارف دنیا مصرف می کنیم در برخی اقلام مصرف کشور 70 میلیونی ما از مصرف کشور 1 ملیاردی چین هم بیشتر است و این جای تاسف دارد و ناشی از همین فقر فرهنگی است که اقتصاد کشور را آسیب زده و دچار بحران نموده است.

فرماندار ويژه شهرستان ري با اشاره به جایگاه بخش کهریزک در مسائل اجتماعی،سیاسی،امنیتی و فرهنگی بیان داشت بخش کهریزک یکی از بخش های تریخی،مهم و حساس استان تهران و شهرستان ری است این بخش به واسطه همجواری با حرم حضرت امام (ره) و بهشت زهرا(س) و نیز واقع شدن بیشترین مراکز خدمات حمایت اجتماعی و نیز مراکز ترک اعتیاد و کارخانجات مهم و انبارهای بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.و ظرفیت های بسیار مناسب برای توسعه دارد. اما متاسفانه تا کنون در همه زمینه ها محروم مانده که امید وارم در دولت تدبیر و امید با این بخش توجه ای خاص شود.

وي در بخش ديگر از سخنان خود در خصوص مسائل و مشكلات شهرستان اظهار داشت: شهرستان ري به لحاظ تاريخي و مذهبي داراي سبقه کهن در كشور است اما از نظر مشكلات با معضلات پيچيده اي روبرو هست وبسیاری از این مشکلات بواسطه همجواري با شهر تهران است که مسولین این شهر به شهر ری بعنوان بار اندار معضلات و مشكلات پايتخت نگاه می کند.

جمالي پور در خصوص كمبود آب كشاورزي در شهرستان تصريح كرد: متاسفانه هر ساله شاهد كاهش ذخائر آبي كشور و به تبع آن استان تهران و به ویژه شهرستان ری  هستيم . هرچند در سالهای اخیر اقدامات خوبی در راستای تصفيه آب فاضلاب كه از تهران روانه شهر ري مي شود شده است. اما متاسفانه سهم شهر ری از این آب تصفیه شده ناچیز است و بیشتر این آب به طرف ورامین و پاکدشت هدایت می شود که نافی عدالت و حقوق مردم شهر ری است و بایت این رویه بطور عادلانه اصلاح شود.

عدم تخصيص اعتبار مناسب جهت تكميل محور امين آباد ، ساماندهي اتباع و مهاجرين خارجي از جمله ديگر مواردي بودند كه از سوي فرماندار شهرستان در جلسه شوراي اداري بخش كهريزك مطرح گرديد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.