آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ورامین از آب شرب سدماملو برخوردار می شود

به گزارش راگانیوز ، علیرضا الیکاهی اظهارداشت: آب شرب سالم و بهداشتی مورد نیاز شهرستان ورامین از منابع آب زیرزمینی و با بهره گیری از ۳۲ حلقه چاه در شهر ورامین ، ۱۲ حلقه چاه در منطقه خیرآباد و ۴ حلقه چاه در شهر جواند آباد تأمین می شود.
وی اظهار کرد: با احداث سد ماملو ، ۳۰ میلیون متر مکعب آب برای شهرستان های جنوب شرق تهران شامل ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت در نظر گرفته شده که با توجه به ایجاد دسترسی ها و زیرساخت های مورد نیاز ، مشترکین پاکدشت و قرچک از آب سد برخوردار شدند.
وی تصریح کرد: به منظور تأمین آب شرب شهروندان ورامین از آب سد ماملو نیز اجرای شبکه انتقال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی قرار گرفت و هم اکنون ۹۰ درصد این طرح اجرایی شده است.
الیکاهی گفت: عملیات انتقال آب سدماملو به شهرستان ورامین با اجرای ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری چدن داکتیل در اقطار ۶۰۰ ، ۹۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متری با وجود محدودیت‌های منابع مالی مطابق برنامه در حال اجراست.
وی افزود: فقط ۵ کیلومتراز اجرای این طرح در محدوده منطقه آلوئک پاکدشت باقیمانده تا با تکمیل این پروژه از سال آینده مردم ورامین نیز از آب سد ماملو برخوردار شوند.
مدیر آبفای ورامین با اشاره به لزوم اجرای سیستم فاضلاب شهری و بازچرخانی آب گفت: طرح جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب شهری ورامین به منظور حفاظت از محیط زیست به ویژه محیط زیست انسانی، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی، استفاده از پساب تصفیه شده و ارتقای شاخص سلامت و بهداشت شهروندان در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: برای اجرای این طرح ۴۵۰ کیلومتر خطوط انتقال در نظر گرفته شده که تاکنون ۹۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: زمین مورد نیاز احداث تصفیه خانه نیز تأمین شده و با انعقاد قرارداد با پیمانکار از طریق قراردادهای بی.او.تی B.O.T) ساخت، بهره برداری و انتقال) احداث آن آغاز می شود.
الیکاهی افزود: با اجرای این طرح ، ۲۵ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تصفیه می شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.