آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وزارت کشور از عزم فرمانداری ری برای کاهش معضلات حاشیه نشینی اتباع بیگانه خبر داد

به گزارش راگانیوز سایت رسمی وزارت کشور در اقدامی نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص حاشیه نشینی اتباع واکنش نشان داد

در خبر این سایت آمده است :

وجود تعدادي از اتباع بيگانه (عمدتا كشور پاكستان) در حاشيه اراضي روستاهاي ابوالحسن، عليمان، علائين، گلحصار، تقي آباد و استقرار آنان به صورت غيرمجاز در مناطق مذكور تأييد مي گردد.
بررسي ها و گزارش هاي كارشناسان نشان مي دهد افراد مذكور عمدتاً به صورت كارگر در مزارع سبزي كاري، گاوداري و… مشغول به كار بوده و گروهی از فرزندان آنان در سطح شهر اقدام به تكدي گري، جمع آوري ضايعات،شيشه پاك كني و گل فروشي می نمایند.
اين گزارش ها نشان مي دهد؛ خشكسالي، عدم درآمد كافي، اختلافات قومي قبيله اي  و عدم وجود كار، باعث مهاجرت غير قانوني اغلب این خانواده ها به كشورمان شده است.
از جمله اقدامات مهمي كه در جهت كاهش آسيب فرزندان اين خانواده ها صورت پذيرفته است، تعداد300نفر از فرزندان اين خانواده ها در مركز آموزشي سفيدان مهرآسمان 2 واقع در روستاي عليمان در مقطع ابتدايي ثبت نام شده اند.
با عنايت به موارد فوق و به منظور مديريت اين مسئله، فرمانداري شهرستان ري نيز تلاش مي نمايد با استفاده از ظرفيت سازمانهاي مردم نهاد و دستگاههاي خدمت رسان ، از آسيب هاي اجتماعی مرتبط بر اين شرایط بكاهد.

امیدواریم عزمی جدی جهت ساماندهی این اتباع وجود داشته باشد زیرا هستند اتباعی که بدون هیچگونه مدارکی و ثبت حضوری در حاشیه ری سکونت دارند و گاها که اقدام به بزه میکنند هیچگونه اقدامی جهت پیگیری قضایی نمیتوان انجام داد

با نگاهی به اخبار چند ماه گذشته متوجه خواهید شد سکونت اتباع در شهرستان خطری جدی برای شهروندان به ارمغان آورده است که جای انتظار است این موضوع از طریق مراجع سیاسی ، انتظامی و امنیتی در اولویت پیگیری شود  .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.