آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وظیفه اصلی سازمان تامین اجتماعی ایجاد امنیت شغلی است

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آئین تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان ری ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: افتخار من و همکارانم در سازمان تامین اجتماعی این است که حلال بعضی از مشکلات جامعه کارگری کشور باشیم.464

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به فعالیت های یکساله این سازمان و وجود مشکلات متعدد  بیان داشت: دولت آقای روحانی سازمان تامین اجتماعی را با 5 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و مشکلات متعدد و پروند ه ها و مشکلات حقوقی تحویل گرفت.

وی با تاکید به اهم اقدامات صورت گرفته در سال 93 اذعان داشت :با وجود مشکلات متعدد مالی و فشارهای اقتصادی که دولت با آن مواجه بود دو اتفاق مهم در مجموعه سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرفت  یکی تحقق تعهدات دراز مدت مستمری بگیران و دیگری در شرایطی که تورم رقم 35 درصدی داشت حقوق مستمری بگیران 6 الی 9 درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی هوشیارانه به منظور جبران مافات، پیشنهاد افزایش مستمری به 25 درصد را ارائه داد. و با موافقت هیات وزیران با توجه به افزایش تورم ارتقاء سطح مستمری بگیران در بودجه سال جاری محقق گردید.

نوربخش در ادامه بیان داشت: بنا بر گزارش وزیر بهداشت و درمان دولت دهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سهم پرداخت مردم در بخش درمان”فرانشیز” به بیش از 60 درصد رسید و هزینه های خانمان سوزی که بر مردم تحمیل شده بود باعث گردید خط فقر به زیر خط فقر سوق یابد .

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وعده های دولت یازدهم در خصوص ارتقاء سطح سلامت بیان داشت : دکتر روحانی بر اساس وعده ه ای که قبل از انتخابات داده بود در جهت ارتقاء نظام سلامت و افزایش اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی مردم اقدامات جدی در این حوزه انجام شد و در سال 93 بیش از 12 هزار میلیارد تومان منابع به این بخش اختصاص داده شد و در حال حاضر هزینه های درمان مردم “فرانشیز” به کمتر از 6 درصد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 46 درصدی هزینه های سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود مشکلات مالی در سال 93 حتی یک روز هم در پرداخت مستمری تاخیری صورت نگرفت و در این سال به طور میانگین 3500 میلیارد تومان یعنی رقمی برابر با هدفمندی یارانه ها از محل تجهیز منابع خود سازمان پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در دولت تدبیر و امید برای اولین بار مدیریت این سازمان به خدمتگزاران و مدیران خود سازمان واگذار شد و ما وظیفه می دانیم از سرمایه و بیش از 40 میلیون کارگر که صاحبان اصلی سازمان هستند بر اساس عهد و میثاقی که بستیم صیانت کنیم و از ورود بازی های سیاسی و اقتصادی به شدت جلوگیری خواهیم کرد و پاکدستی خط قرمز سازمان است.

دکتر نوربخش با اشاره به شناخت شهرستان ری و آشنایی با جغرافیای بهداشتی این منطقه بیان داشت: امیدوارم دو مرکز درمانی که در این منطقه کلنگ زنی شده است به سرعت به انجام برسد و در بحث ایجاد وحدت رویه در شعب سازمان حداکثر تلاش خود راخواهیم کرد و سعی ما بر توزیع عادلانه خدمات است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اعلام دیوان عدالت اداری تصریح کرد: طبق رتبه بندی روز گذشته دیوان عدالت اداری سازمان تامین اجتماعی در بین 64 دستگاه در بحث رعایت قانون و تعامل و کاهش پرونده ها رتبه اول را کسب کرده است و این به معنی رعایت قانون است ، واین به معنی نبود مشکلات نیست و سعی ما در سازمان تامین اجتماعی کار با تمام توان در جهت رفع مشکلات است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.