آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پروژه بزرگراه امام علی (ع) روز جمعه افتتاح می‌شود

راگانیوز-معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: روز جمعه و همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) و آزادسازی خرمشهر، بزرگراه امام علی (ع) به بهره برداری می‌رسد.
پروژه بزرگراه امام علی (ع) روز جمعه افتتاح می‌شود

به گزارش راگانیوز به نقل از همشهری آنلاین، مازیار حسینی امروز در بیستمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلان شهرها،با بیان اینکه تخصص طی چند سال گذشته در شهرداری تهران مورد تاکید بوده است و خدمت جهادی و کار بی منت از شاخص های کار در شهرداری بوده است ، گفت : در پروژه های بزرگی که در سطح پایتخت اجرا شده، از توانمندی پیمانکاران ، مهندسان مشاور و طراحان داخلی استفاده شده است.

حسینی با اشاره به پروژه های مهمی که در سال های گذشته در تهران اجرا شد، خاطر نشان کرد : یکی از پروژه های مهم شهر تهران ، احداث بزرگراه امام علی (ع) بود که دکتر قالیباف ، شهردار تهران سال گذشته قول داد تا این پروژه سال آینده بهره برداری شود و به لطف خدا بزرگراه امام علی(ع) همزمان با میلاد امام علی (ع) و سوم خرداد افتتاح خواهد شد .

وی با اشاره به ویژگی های این پروژه تصریح کرد: بزرگراه امام علی (ع) از شمال و از دارآباد شروع می شود و تا کمربندی شهرری و طرح حرم تا حرم ادامه می یابد و بیش از 1200 میلیارد تومان برای رفع معارضان آن هزینه شده است.

معاون شهردار تهران افزود: این بزرگراه از مناطق مختلفی عبور می کند و با طول 38 کیلومتر در 19 ماه به بهره برداری رسید و در مسیر آن تونل بزرگ امیر کبیر نیز وجود دارد که مراحل سیویل این تونل نیز پایان یافته و بعد از اتمام موضوع تهویه آن به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت در اجرای این پروژه ها ، گفت : بزرگراه امام علی (ع) دارای 56 پل در 25 تقاطع است و جزو سه پروژه مهم شهری در کنار پروژه بزرگراه صیاد شیرازی و یادگار امام (ره) است که مورد تاکید شهردار تهران بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه اظهار کرد : احداث پل جوادیه و همچنین تونل نیایش با 10 هزار و 252 مترو همچنین افزایش ظرفیت بزرگراه صدر با 11 کیلومتر که 5 کیلومتر عملیات پل سازی تک پایه و 6 کیلومتر پل رمپی در آن احداث شده است از دیگر پروژه های مهم شهری بوده است.

حسینی با تاکید بر این که باید توانایی صنعت راه و ساختمان را در توسعه زیر بنایی مورد توجه قرار داد تا بخشی از معضلات اشتغال برطرف شود ، گفت : بیش از 75 درصد پروژه ها توسط دولت انجام می شود که به معنای استفاده از پول نفت است و به همین دلیل طی سال های اخیر پیمانکاران تضعیف شده اند ، اما در شهرداری پول نفتی وجود نداشت و دولت نیز کمکی نمی کرد و این پروژه‌ها با درآمد شهرداری و آن هم بدون تراکم فروشی و با استفاده از دانش متخصصان و پیمانکاران داخلی انجام شده است.

وی افزود: شهرداری تهران جزو معدود سازمان هایی بوده است که توانسته از فاینانس ایران-چین استفاده کند و این نشان می دهد که می توان بدون وابستگی به نفت مشکلات را حل کرد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ، بدون فکر و داشتن طرح و استفاده از تجارب قبلی نمی توان در هیچ کاری موفق بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.