آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پلیس آب در آبفای منطقه شش راه اندازی شد

 مشاورمدیرکل و مدیر روابط عمومی آبفای منطقه شش شهر ری از راه اندازی پلیس آب در این حوزه خبر داد.

‘مرتضی میر آبادی’ با بیان اینکه از ابتدای هفته آینده کار این نیرو در سطح آبفای منطقه شش آغاز و بهینه سازی مصرف و جلوگیری ازهدر رفت آب ازاهداف راه اندازی پلیس آب برشمرد.

وی افزود: نظارت و شناسایی مشترکین پر مصرف آب شرب همچون ادارات، نهادهای دولتی و غیر دولتی و مراکز تجاری از دیگر وظایف پلیس آب است.

میرآبادی با تاکید براینکه اجرای این طرح تا پایان یافتن دوره بحران کم آبی ادامه خواهد یافت، اظهارداشت: پس از شناسایی مشترکین پرمصرف از سوی کارشناسان آبفا، 2 بار اخطار به آنان ابلاغ خواهد شد و در صورت عدم رعایت موارد اعلامی در خصوص رعایت الگوی مصرف بر طبق آیین نامه عملیاتی، آب آنان قطع می شود. 

مدیر روابط عمومی آبفای منطقه شش، فرهنگسازی استفاده بهینه از آب شرب در بین مشترکان را از اهداف اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: وصل مجدد آب منوط به گرفتن تعهد اخلاقی و نوشتاری از این مشترکین است و چنانچه در مراحل بعدی نیز تخلف صورت گیرد انشعاب آنان قطع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح آزمایشی نیست، افزود: در این طرح سه اکیپ پلیس آب با آرم و تابلوی مشخص در نواحی و شهرهای تحت پوشش منطقه شش شامل شهر ری ، 17 شهریور ، نازی آباد ، خانی آباد ، قیامدشت و باقر شهر، کهریزک ، حسن آباد و خاور شهر از ابتدای هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.

میرآبادی در خصوص برخورد با کسانی که در امر ساخت و ساز الگوی مصرف آب را رعایت نکرده و موجبات هدررفت آن را فراهم می کنند ، گفت: نحوه پیگیری و برخورد با اینگونه موارد از وظایف پلیس آب می باشد و نیز شناسایی استفاده کنندگان غیر مجاز از انشعابات ، دستکاری در تاسیسات آب و فاضلاب شهری، استفاده غیرمجاز آب شرب در آبیاری فضای سبز و شتشوی فرش و ماشین و جلوی درب منازل از دیگر وظایف پلیس آب است.

وی از همه مشترکان آبفای منطقه خواست که به منظور جلوگیری از هدر رفت آب و گذر از بحران خشکسالی و کم آبی سالجاری همکاری های لازم را با پلیس آب داشته باشند.

هم اکنون بالغ بر 250 هزار مشترک تحت پوشش آبفای منطقه شش قرار دارد که از این میزان ، تعداد 339 مورد مشترک بالای 50 متر مکعب آب شناسایی و با آنان برخورد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.