آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

چمران: اقدام از کانال رسمی برگشت می‌خورد

راگا نیوز: اعضای شورای شهر تهران از نحوه عملکرد رسمی شورای شهر در برخورد با موضوع جدایی ری از تهران انتقاد کردند.


ماجرای جدایی ری از تهران که به آخرین محل مناقشه دولت و شهرداری و البته شورای شهر تهران تبدیل شده است برای چندمین بار روز گذشته به موضوع بحث برخی از اعضای شورای شهر و مداخله رییس شورا در جلسه علنی بدل شد، اما این بار یکی از اعضای شورای شهر در انتقاد به نحوه عملکرد شورای شهر تهران برای موضع‌گیری رسمی و مخالفت با جدایی ری از تهران عنوان کرد: شورای شهر تهران در موضوع جدایی ری از تهران با قوت کافی عمل نکرده است و این موضوع به عنوان نکته منفی در کارنامه شورای سوم باقی خواهد ماند.
به گزارش «دنیای اقتصاد» معصومه ابتکار، رییس کمیته محیط زیست شورا در انتقاد به عملکرد شورای شهر در موضع رسمی برای مخالفت با جدایی ری از تهران اظهار کرد: در بحث جدایی ری از تهران، شورا با قوت کافی به این موضوع نپرداخته است. این موضوع بعدها در ذهن مردم خواهد ماند که آیا شورای سوم تمام تدابیر را برای جلوگیری از این اتفاق غیرکارشناسانه به کار گرفت یا نه؟
ابتکار با بیان اینکه شورای شهر باید رسما از مجلس بخواهد در قالب یک طرح، مصوبه دولت را لغو کند، افزود: جلسه رایزنی با نمایندگان مجلس و اعضای استانداری تهران خوب بود، اما از قبل قابل پیش‌بینی بود که جلسات رایزنی به نتیجه نمی‌رسد. 
وی افزود: شورای شهر تهران باید به شکلی در مقابل این تصمیم موضع گیری کند که برای دولت مسجل شود. باید ما را از مسوولیت خود سلب صلاحیت کنند تا بتوانند این تصمیم را اجرا کنند.
او ادامه داد: شورای شهر تهران تاکنون موضع رسمی در برابر این موضوع در قالب یک مکاتبه یا مصوبه رسمی نداشته است. باید هشدار دهیم که شهرری ظرفیت برنامه‌هایی را که دولت برای آن در سر دارد ندارد.
از مجرای قانونی راه‌حلی نداریم!
در برابر هشدار ابتکار، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران پاسخ داد: راه‌حل این موضوع چیز دیگری است. شورای شهر از مجراهای قانونی نیز ورود پیدا کرده است، اما برگشت خورد. ما حتی از مجلس خواهش کردیم اما نتیجه ای نداشت. در حال حاضر فرصت جلسه محدود است، اما شخصا برای شما راه حل این موضوع را توضیح می‌دهم! 
علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورا نیز در این زمینه گفت: روز چهارشنبه در جلسه ای که در مجلس داشتیم، توافق شد که دو طرف مصاحبه‌ای درباره موضوع جدایی ری از تهران نکنند و دکتر طلا، فرماندار سابق و نماینده مردم تهران به عنوان سخنگو صحبت کنند و اطلاعات را به مردم بدهند. قرار شد بررسی های کارشناسانه انجام و با آقای احمدی نژاد صحبت شود. اما وقتی که از جلسه بیرون آمدیم، دیدیم دوستان استانداری مصاحبه کرده‌اند. این کارها دور از اخلاق است
.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.