آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

چهار هزار نیرو برای روانسازی تردد روزهای پنجشنبه و جمعه پایان سال

راگانیوز- چهار هزار نیرو برای پنجشنبه و جمعه پایان سال برای روان سازی تردد، انتقال آرامش و خدمت به شهروندان اهداف اصلی مسوولان راهنمایی و رانندگی و مسوولان سازمان بهشت زهرا (س) در روزهای پایان سال است.

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س)، ˈاکبر توکلیˈ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) گفت: تسهیل در عبور و مرور،حفظ نظم و امنیت، سهولت در تردد ،کمک به مکان یابی به ویژه هدایت شهروندان برای خروج از بهشت زهرا(س)، انتقال آرامش به رانندگان و در یک کلام خدمت به مردم در روزهای پایانی سال اولویت اصلی این سازمان است.

وی افزود: ما به عنوان خادمین شهدا و مردم شهید پرور تهران بدون حضور بی ادعا و ایثارگرانه برادران نیروی انتظامی نمی توانیم خدمت رسانی گسترده و همه جانبه که باعث خوشنودی و رضایت مردم و به ویژه خانواده های معظم شهدا باشد را انجام دهیم.

توکلی با تاکید بر اهمیت پنجشنبه و جمعه پایان سال و تفاوت آن با روزهای تعطیل دیگر در سال خاطر نشان کرد: با همکاری پلیس راهور ناجا و به گفته اکثر شهروندان و مراجعین در چند سال اخیر خدمت رسانی به شهروندان خیلی فرق کرده و ما سعی می کنیم با برنامه ریزی برای، حفظ انضباط اجتماعی و امنیت روانی شهروندان و در یک کلام خدمت رسانی به مردم آن روزهای شلوغ و پردغدغه را برای مردم آسان تر و خاطره انگیز کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه خاطر نشان کرد: خدمت رسانی در بهشت زهرا(س) متحول شده است.

رحیمی با بیان اینکه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در سازمان بهشت زهرا(س) صورت گرفته است، گفت: با همکاری و هدایت های توکلی خوشبختانه شاهد تحولات اساسی در شیوه خدمت رسانی به مردم بوده ایم.

وی در نشست مشترک پلیس راهور، سرکلانتر ها و فرماندهان راهور با مدیر عامل و مدیران سازمان بهشت زهرا(س) ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان زحمت کش این سازمان، افزود: در اینگونه جلسات مشترک لازم است آسیب ها و مشکلات مورد بررسی و بحث قرار گیرد تا با همکاری و هماهنگی کامل نسبت به مدیریت بهتر مراسم و مناسبت های پایان سال اقدام شود.

وی ادامه داد: مهمترین هدف برگزاری این جلسات، تسهیل در تردد شهروندان، کاهش تصادفات، ایجاد بستر مناسب و انتقال آرامش به رانندگان و شهروندان در اوج ترافیک و ایام و مناسبت های پایان سال است که بدون شک مردم از ما توقع دارند.

سردار رحیمی افزود: امیدواریم این همکاری ها و هماهنگی ها، به ارتقا انضباط ترافیکی،کاهش تصادفات و سرعت بخشیدن به تردد رانندگان در مناسبت های پایان سال منجر شود.

رحیمی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای آخرین چهارشنبه سال گفت: روانسازی ترافیک در این روز به عنوان اولویت پلیس است و بر این اساس ایجاد هرگونه انسداد و بی نظمی ترافیکی جزو خط قرمزهای پلیس است که قطعا بدون هیچگونه اغماضی با متخلفان در این خصوص برخورد می کند و خودروی آنها تا پایان تعطیلات در پارکینگ پلیس باقی می ماند.

وی از راه اندازی واحد ویژه رسیدگی به امور جانبازان، معلولان و خانواده شهدا در پلیس راهور تهران خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 2 هزار نفر از این افراد به این واحد در سال جاری مراجعه کرده و مسائل خود را مطرح کرده اند.

رییس پلیس راهور تهران در خصوص انتخاب خیابان های نمونه ترافیکی در تهران نیز گفت: هر ماه یکی از خیابان های یکی از مناطق تهران را در این خصوص انتخاب کرده و تمام شرایط لازم را در خصوص آن اجرا می کنیم تا به عنوان خیابان نمونه ترافیکی آن منطقه باشد.

وی به محدودیت های ترافیکی پنجشنبه و جمعه آخر سال اشاره کرد و گفت: بر این اساس از ساعت پنج بامداد روز پنجشنبه 24 اسفند ماه سال جاری سه راهی کهریزک در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال به سمت تهران تردد وسایط نقلیه ممنوع بوده و بار ترافیکی به سمت جاده سایت و سه راهی قمصر و پس از آن بلوار فلسطین، باقرشهر و جاده قدیم قم به سمت شمال هدایت می شود.

همچنین از طرف دیگر جاده قدیم تهران – قم از شمال به جنوب از سه راهی باقرشهر به سمت بهشت زهرا(س) نیز در این مدت مسدود بوده و بار ترافیکی به سمت شرق و بلوار امام و بهشت زهرا (س) هدایت می شوند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه درب گلدسته در بهشت زهرا(س) مسدود خواهد بود، گفت: بر این اساس بار ترافیکی به سمت جنوب هدایت شده و افرادی که قصد دارد از بهشت زهرا (س) خارج شوند باید از دور برگردان کهریزک استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه تردد کامیون ها و اتوبوس ها به جز کامیون های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت پنج بامداد روز پنجشنبه آخر سال تا ساعت 22 روز بعد در محورهای شهید رجایی، بعثت، فدائیان اسلام و صالح آباد ممنوع است، افزود: بر این اساس تردد این وسایط نقلیه از بزرگراه آزادگان به سمت جنوب و از جاده ساوه و اتوبان ساوه انجام می شود.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به تدارک ویژه شهرداری تهران برای استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران اظهار کرد: در عین حال تمام پارکینگ های بهشت زهرا بازگشایی شده و هرگونه توقف در بلوار اصلی بهشت زهرا ممنوع بوده و جرثقیل های پلیس خودروهای متخلف را به پارکینگ منتقل می کنند.

به گفته وی با هماهنگی انجام شده از نیمه شب چهارشنبه آخرسال تا 48 ساعت کلیه درهای بهشت زهرا(س) باز خواهد بود.

رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: افرادی که قصد دارند به قطعات ضلع غربی بهشت زهرا (س) بروند توصیه می کنیم از شمال به جنوب بزرگراه خلیج فارس و بلوار علامه عسگری استفاده کنند.

همچنین افرادی که قصد دارند به قطعات مرکزی بهشت زهرا(س) بروند از بزرگراه صالح آباد و افرادی که قصد ورود به قطعات جدید را دارند از جاده قدیم قم – تهران باید استفاده کنند.

سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهور تهران بزرگ و سرکلانترها و مسوولین عملیاتی پلیس راهور ناجا در نشست مشترک با معاونین و مدیران ارشد بهشت زهرا(س) راههای خدمات رسانی گسترده به شهروندان در روزهای پنجشنبه و جمعه پایان سال را بررسی و با تقسیم بندی وظایف و تشکیل کمیته های عملیاتی و بهره گیری از چهار هزار نیروی پلیس راهور با توجه به تجارب سالهای گذشته در راستای روان سازی تردد شهروندان در ایام پایانی سال برنامه ریزی کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.