آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کاشت نهال در 100 مدرسه جنوب تهران

معاون امور شهری منطقه 20 گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید کارشناسان اداره فضای سبز در 100 مدرسه منطقه 20 حضور می‌یابند و هر دانش‌آموز با کاشت یک نهال به نام خودش وظیفه نگهداری و آبیاری آن را بر عهده می‌گیرد.
 کاشت نهال در 100 مدرسه جنوب تهران

سعید شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب تهران، گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از مهر، کارشناسان اداره فضای سبز از ابتدای مهرماه برای برگزاری مراسم درختکاری در 100 مدرسه منطقه حضور می‌یابند و هر دانش‌آموز با کاشت یک نهال به نام خودش وظیفه نگهداری و آبیاری آن را در طول زمان تحصیل بر عهده می‌گیرد.

معاون امور شهری منطقه 20 افزود: در آستانه بازگشایی مدارس، کارشناسان مرکز آموزش گل و گیاه شهرداری در مدارس منطقه حضور یافته و با هرس درختان، به‌زراعی فضای سبز و اهدای گلدان، فضای مدارس را برای استقبال از دانش‌آموزان تلطیف و آماده‌سازی می‌کنند.

شیرازی اظهار داشت: در روز اول مهرماه نیز کارشناسان مرکز گل و گیاه در مراسم جشن بازگشایی مدارس شرکت کرده و با اهدای شاخه‌های گل بریده و گلدان به دانش‌آموزان، سال تحصیلی جدید را تبریک می‌گویند.

وی در ادامه از برپایی همایش سراسری گیاهان دارویی در منطقه 20 خبر داد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی و جایگزین کردن آنها به جای داروهای شیمیایی در تاریخ 23 شهریورماه همایش تخصصی آموزش کاربردی گیاهان دارویی برای کارشناسان مرکز گل و گیاه برگزار می‌شود تا در ترم پاییزه آموزش گل و گیاه، نحوه کاشت، نگهداری و فواید گیاهان دارویی به عنوان سرفصلی جدید به مخاطبان آموزش داده شود.

معاون امور شهری منطقه 20 با اشاره به ایجاد مزرعه کاشت سبزیجات خوراکی در فضای دو مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه واقع در بزرگراه شهید کریمی و محله 13 آبان اظهار داشت: در حال حاضر کاشت چند گونه جدید گیاهان دارویی در مزرعه خانواده آغاز شده است و شهروندان می‌توانند به مرکز آموزش و مشاوره گل و گیاه در بزرگراه شهید کریمی، بعد از ورودی امام علی(ع)، مجاور بوستان فجر مراجعه کنند یا با شماره تلفن 33394939 تماس بگیرند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.