آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کسی که آبروی مومنی را بریزد انگار خون او را ریخته است/مرحوم هاشمی رفسنجانی مصداق کامل آیه ۱۵ سوره حجرات بود

موسوی اظهار داشت: حرمت انسان مومن از حرمت خانه خدا هم بیشتر است؛ ما باید به برادران و خواهران و انسان های مومن اطراف زندگی خود احترام بگزاریم و رازهای آن ها را افشا نکنیم؛ افشاگری و آبروی مومن را بردن کار خوبی نیست؛ کسی که آبروی مومنی را بریزد انگار خون او را ریخته است.

وی افزود: اگر ما خود را دلسوز کسی می دانیم، باید ابتدا خصوصی مشکلات را با او درمیان بگزاریم و توجیهش کرده و رازداری کنیم؛ زیرا همه امام معصوم و ائمه اطهار ما را به رازداری دعوت کرده اند.

امام جمعه باقرشهر در بخش بعدی سخنان خود درگذشت آیت اله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به همه مردم منطقه،مقام معظم رهبری و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نمود و گفت: ایشان فردی عالم و سیاست مدار بزرگی بود که سهم بزرگی در مبارزات قبل از انقلاب داشت؛ از سال ۱۳۴۰ مبارزات خود را آغاز و در راه خدا جان و مال خود را تقدیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری هم گفت: بنده آیه ۱۵ سوره حجرات را مصداق کامل آیت اله هاشمی رفسنجانی می دانم؛ که در این آیه خداوند مونان را کسانی می داندکه« ایمان به خدا و رسول آوردند و هرگز تردید نکرده و غافل نشدند و با مال و جان خود در راه خدا جهاد کردند» خداوند ایمان چنین انسان هایی را امضاء می کند.

وی افزود: مرحوم هاشمی رفسنجانی انسانی مومن بود که به خدا و پیامبر خدا ایمان داشت؛ همراه با امام و سایر همرزمان از پیش از انقلاب با جان و مال خود مبارزه می کرد و بارها دستگیر و شکنجه شد؛ ایشان بعد از انقلاب هم امین امام و یکی از اعضای اصلی شورای انقلاب بود.

موسوی با اشاره به انفاق ایشان هم گفت: انفاق های ایشان در راه پیروزی انقلاب آنقدر برجسته و بزرگ بود که مقام معظم رهبری هم در تکبیر چهارم نماز میت ایشان فرمود: خدایا او را با دوستان مومن و مجاهدان مشهور کن؛ باتفکر در این موضوع خواهیم فهمید که رهبر ایشان را هم ردیف مجاهدان و مومنان می داند.

امام جمعه باقرشهر در ادامه با تشکر از زحمات گسترده سازمان صدا و سیما در روزهای اخیر گفت: در نماز میت آیت اله هاشمی رفسنجانی همگی متوجه شدت علاقه مقام معظم رهبری به مرحوم هاشمی شدیم؛ چرا که به جای قرائت ۳ مرتبه« اللهم عفوک»، این عبارت را ۹ مرتبه تکرار کرد؛ از همه شما مردم هم دعوت می کنیم تا در مراسم گرامیداشت این مرحوم که بعد از نماز مغرب و عشا امشب در مسجد موسی ابن جعفر(ع) برگزار می شود، تشریف بیاورید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰ دی ماه سالروز شهادت امیر کبیر است؛ در بیستم دی ماه سال ۱۲۳۰ امییر کبیر به شهادت می رسد و آیت اله هاشمی رفسنجانی هم در مورد مبارزات این مرد بزرگ کتابی را می نویسد و باعث گره خوردن روح امیر کبیر و هاشمی می شود و نهایتا هم در شامگاه ۲۰ دی امسال(۱۳۹۵) به امیر کبیر ملحق می شود.

نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین حسن محمدی‌فرد عضو شورای اسلامی کهریزک، اکبر اسدی رئیس ستاد نماز جمعه، ابوطالب بقرایی عضو شورای اسلامی باقرشهر و سرگرد جمشیدی رئیس کلانتری باقرشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.