آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کنفرانس مطبوعاتی و مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ری در شهرداری باقرشهر برگزار شد .

راگانیوز-به مناسبت روز خبرنگار به همت روابط عمومی شهرداری  و شورای اسلامی باقرشهر آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ری برگزار  شد.

به گزارش راگا نیوز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه خبر شهرستان ری که در سالن  اجتماعات شهرداری باقرشهر برگزار شد شهردار و اعضای شورای اسلامی باقرشهر میزبان جمعی از فعالان رسانه شهرستان ری بودند .

IMG_4301

شهردار باقرشهر ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی اظهار داشت :یکی از کارکردهای اصلی رسانه شناسایی دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم و انعکاس و انتقال این دغدغه‌ها به مسئولان جهت رفع مسائل و مشکلات است اما نباید افراط‌وتفریط در مسائل مختلف باعث شود که رسانه‌ها دغدغه‌ها و مسائل شخصی خود را به‌جای دغدغه‌های عمومی مطرح نمایند .

استاد فرج با اشاره به جنایات وحشیانه  رژیم جعلی صهیونیستی در غزه اظهار داشت :امروز اگرچه در میهن عزیزمان با مشکلات زیادی روبرو هستیم اما این مشکلات نباید ما را از حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین غافل کند .

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در آگاه‌سازی افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی دارند تصریح کرد :رسانه‌های دولت‌های غربی به جنایات وحشیانه این رژیم سرپوش می‌گذارند و این وظیفه کشورهای اسلامی است تا در چنین شرایطی از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند .

شهردار باقرشهر با مقایسه این دوره از مدیریت شهری بازمان تصدی ایشان به‌عنوان شهردار باقرشهر درگذشته اظهار داشت :درگذشته با توجه به وضعیت مطلوب بودجه پروژه‌های قابل قبولی ازجمله بوستان عطر سیب ،مجموعه فرهنگی عطر یاس و… در باقرشهر افتتاح شد اما برای  این دوره از مدیریت شهری میراثی جز تنگدستی و توقعات مردمی نسبت به سنوات گذشته نمانده است .

ایشان تأکید کرد با توجه به معضلات و مشکلات مالی که شهرداری را جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در تنگنا قرار داده است اما مجموعه شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر با تمام توان اهداف و چشم اندازهای خود را دنبال می‌کند و هم‌اکنون پروژه‌هایی از قبیل کمربند غربی باقرشهر ،زورخانه شهر،کتابخانه باقرالعلوم و … در دست اقدام و مطالعات  و مقدمات پروژه‌های بزرگ برای شهر آماده‌شده که در صورت رفع مشکل بودجه بلافاصله  به اجرا درمی‌آید.

وی تصریح کرد :متأسفانه بیشترین آسیب زیست‌محیطی را مردم مظلوم باقرشهر از آلاینده‌ها ازجمله پالایشگاه تهران و سرریز آلودگی‌های شهر تهران به سمت جنوب شهرمتحمل می‌شوند درحالی‌که کمترین عوارض این آلاینده‌ها به باقرشهر تعلق می‌گیرد که این امر  توجه ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین مربوطه را طلب می‌کند .

اقدامات تشویقی شهرداری باقرشهر جهت جذب سرمایه

در ادامه خبرنگار دنیای اقتصاد خواستار توضیح در مورد اقدامات تشویقی انجام‌شده از طرف شهرداری باقرشهر در جهت جذب سرمایه در شهر شد .

ابوطالب بقرایی  عضو شورای شهر در پاسخ به این سؤال اظهار داشت :اعضای شورای اسلامی و شهردار باقرشهر توجه ویژه‌ای به موضوع جذب سرمایه و اشتغال‌زایی در شهردارند و در این زمینه طرح‌های ویژه‌ای ازجمله ساخت مرکز تجاری اداری ،ساخت بازار بزرگ میوه و تره‌بار،ساخت سردخانه بزرگ در نظر گرفته‌شده است که علاوه به تسهیل خدمات‌دهی به شهروندان موجب اشتغال‌زایی برای جوانان شهرمان می‌گرددو شهرداری باقرشهر  در این راستا با در اختیار دادن امکانات در حد توان سرمایه گذاران را حمایت می کند.

ساخت دی کلینیک در باقرشهر

علیرضا قربانعلی نایب‌رئیس شورای اسلامی باقرشهر در پاسخ به سؤال خبرنگار نشریه ایام ری در مورد معضل نبود مرکز درمانی در باقرشهر اظهار داشت :با توجه به اینکه یکی از  مهم‌ترین اولویت‌های اعضای شورای شهر بحث تأسیس و راه‌اندازی مرکز درمانی مجهز در شهر است و طی سنوات گذشته در این موضوع که یکی از خواسته‌های به‌حق شهروندان است کوتاهی صورت گرفته شورای شهر پس از بررسی‌های لازم با عنایت به این موضوع که ساختمان قدیم شهرداری باقرشهر جهت شورا در نظر گرفته‌شده بود با تصویب اختصاص این ساختمان و دو ملک هم‌جوار و موافقت شهردار باقرشهر با این امر زمینه راه‌اندازی مرکز درمانی فراهم گردید .

ایشان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی ،خیرین و تأمین اجتماعی نتیجه کلی این جلسات را راه‌اندازی دی کلینیک در باقرشهر با بهره‌مندی از پزشکان متخصص و انجام برخی از عملهای جراحی تحت نظر بیمارستان میلاد (تأمین اجتماعی )اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک شهروندان شاهد راه‌اندازی این مجموعه خواهند بود .

ساماندهی حوزه‌های فرهنگی در باقرشهر

حسین توکلی عضو شورای اسلامی باقرشهر در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر سرانه‌های فرهنگی شهر و استقبال مردم از محیط‌های فرهنگی در باقرشهر گفت با توجه به اینکه اکنون شهرداری باقرشهر یک‌دهم بودجه سنوات گذشته را در اختیار دارد اما این معضل باعث غفلت مسئولین  شهری در امر فرهنگ با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی  مقام معظم رهبری بنام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی  نشده است و همواره طبق روال گذشته سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی ادامه دارد .

وی اظهار داشت باروی کار آمدن دوره چهارم از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به مقوله فعالیت‌های فرهنگی شدو با ارتقاء حوزه‌های فرهنگی اجتماعی با تشکیل معاونت فرهنگی اجتماعی در شهرداری باقرشهر شاهد جهش قابل‌توجهی در خدمات‌دهی فرهنگسراها و استقبال گسترده مردمی از اماکن فرهنگی بوده‌ایم .

ایجاد در آمدهای پایدار شهری

در پایان مهندس دارابی خزانه‌دار شورای اسلامی باقرشهر در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر تأمین بودجه شهرداری باقرشهر گفت : در سال‌های اخیر به جهت فقدان منابع مالی مناسب و ضرورت خدمات‌رسانی ، بخش عمده درآمد شهرداری از طریق منابع ناپایدار درآمدی بوده است درحالی‌که اگر مدیریت شهری بخواهد در چارچوب اصول توسعه پایدار حرکت کند ، باید متکی به درآمدهای پایدار باشد که ازجمله مهم‌ترین آن عوارض نوسازی و عمران شهری است.

وی با اشاره به رشد درآمدهای پایدار شهرداری باقرشهر در سال جدید گفت انشا الله با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مشکلات پیش رو را پشت سر گذاشته و گام‌های مؤثری در جهت عمران و آبادانی شهر برداشته خواهد شد.

لازم به ذکر است  پس از کنفرانس خبری از فعالان عرصه اطلاع‌رسانی شهرستان ری  تجلیل شد.

انتهای پیام /م .ا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.