آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

امام جمعه شهرری: تروریسم به مهد خود بازگشته است

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه ایران ترور و تروریسم را در هر نقطه ای از جهان محکوم می کند افزود: این حوادث که در هر نقطه از دنیا همواره غمناک و تاسف برانگیز است نتیجه حمایت های غرب و اروپایی ها از تروریسم است که امروز دامن آنان را گرفته است.
وی افزود: داعش حدود 5 سال است که در عراق و سوریه در حال جنایت است اما صدای کشورهای غربی در نیامد اما امروز غربی ها گوشه ای از مصائب ملت منطقه را حس کردند.
شاهچراغی گفت: برای مبارزه با تروریسم باید صداقت داشت و از برخورد ابزاری و دوگانه با آن دست برداشت تا ریشه آن کاملا خشکیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح امنیتی نیروی انتظامی گفت: متاسفانه در کشور بدحجابی گسترش یافته است و ضرورت دارد نهادهای مسوول با جدیت و احساس مسوولیت بیشتری به مقابله با این آسیب بپردازند.
شاهچراغی با بیان اینکه یکی از عواملی که آسیب های اجتماعی از جمله طلاق را گسترش داده است بدحجابی است، پایه امنیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را امنیت اجتماعی عنوان کرد.
وی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج یک سرمایه تمام نشدنی است و ملتی که به بسیج و بسیجی اتکا داشته باشد آسیب ناپذیر خواهد بود.
وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) بر تاثیر تفکر و فرهنگ بسیجی در رشد و اعتلای کشور اصرار داشتند تاکید کرد: تفکر بسیجی و روح بسیجی بودن در جامعه باید زنده باشد و این مهم اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد.
شاهچراغی گفت: امروز کشور با تفکر و رفتار بسیجی رو به رشد و جلو حرکت کرده و همگان می دانند که تفکر بسیجی است که امروز بر اندام صهیونیست لرزه انداخته است.
وی امیرالمومنین(ع) را نمونه بارز یک بسیجی ذکر کرد و افزود: علی(ع) در گمنامی کار می کرد و علاوه بر کشاورزی به تعلیم و تربیت می پرداخت و انتظاری هم نداشت.
شاهچراغی همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت تقوای الهی و شناخت درست از دین برای زندگی بهتر ادامه داد: دین را باید درست و از طریق صحیح آن یعنی کارشناسان دین که فقها و عالمان دین باشند بشناسیم.
6139

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.