آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

املاک فرسوده پیرامون دژ رشکان شهرری ساماندهی می‌شود

 به گزارش راگانیوز ، از جنوب استان تهران، حمید نیک‌نژاد پیش از ظهر امروز در بازدید از بافت فرسوده شهرری گفت: به دنبال پیگیری‌های مدیریت شهری و مطالعات کارشناسی، طرح ساماندهی املاک فرسوده پیرامون بافت تاریخی دژ رشکان که از آثار باستانی شهرری است، به زودی اجرا می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه پیش از این محدوده پیرامونی اثر تاریخی دژ رشکان به عنوان پهنه فضای سبز معرفی شده بود، افزود: مشاور با الزام رعایت ارتفاع مصوب محدوده آثار میراثی، مکلف به حفظ حقوق مالکان املاک مسکونی در این محدوده شده است.

وی به فعالیت دو ساله کارگروه مدیریت شهری این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: مراجعه به درب منازل مالکان بافت فرسوده و تشویق آن‌ها به نوسازی از مهم‌ترین اقداماتی است که از سوی دفاتر خدمات نوسازی و شهرداران نواحی هفت‌گانه در حال اجراست.

نیک‌نژاد با اشاره به اینکه نقش دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های متولی در نوسازی بافت فرسوده کمرنگ است، این مهم را از اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد و تصریح کرد: تعیین مسیرهای ویژه و ارائه بسته‌های تشویقی از دیگر اقداماتی بوده که به منظور ترغیب شهروندان انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه 20 در پایان به برپایی جلسات هفتگی کارگروه مدیریت شهری و فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی شهروندی در ارتباط با احیای بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: دفاتر خدمات نوسازی، شهرداران نواحی هفت‌گانه و کارشناسان حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 20 آماده پاسخگویی به مالکان هستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.