آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دانشگاه فرهنگیان ری میزبان نماینده مقام معظم رهبری در”ری”

به گزارش راگانیوز ، حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری و نماینده ولی فقیه در شهر ری، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج و با اشاره به تقارن اربعین حسینی به فضیلت و اهمیت بسیج و تفکر بسیجی اشاره نمود و تصریح کرد: بسیج برای عده ای خاص و یا قشری محدود نیست بسیج افتخاری است برای همه ی ایرانیان با هر گرایشی که دارند .

وی با اشاره به فضیلت های معلمی و رسالتی که دانشجو معلمان در آینده خواهند داشت از حضرت امام علی (ع) به عنوان برترین الگو برای بسیجیان و معلمان در عرصه های جهادی و تربیتی یادکرد.

امام جمعه ری در بخش دیگری از سخنان خود  به تفسیر آیه 20 سوره شورا پرداخت وت وکل به خدا ، توجه به نیات و اخلاص در کارها را به عنوان ره توشه ی سعادت و برخوردار از پاداش اخروی برای افراد یادکردو از دانشجو معلمان خواست مطابق این آیه هدف، نیت، برنامه ریزی و تلاش و پشتکار را برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت، به عنوان چهار مشخصه مهم، مورد دقت و توجه لازم و ضروری قراردهند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ری در ادامه با بیان خاطره ای از دوران تحصیلشان و با یاد کردن از یکی از معلمان ازجمله فضیلت های ایشان را به عنوان نمونه : گشاده رویی و برخورد خوب و مناسب و توام با مهربا چهره ای باز بادانش آموزان و حلم و بردباری ایشان ذکر کردند و گفتند : نمی دانم ایشان در قید حیات هستند یا خیر ولی تربیت ما متاثر ازایشان و مرام و اخلاق ایشان بود .

وی همچنین با تاکید برتهذیب نفس و تربیت اخلاقی، این دو خصیصه را وظیفه معلم یادکرد و با اشاره به آیه «ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» به نقش و جایگاه تربیت اشاره نمود، و در همین خصوص با تبیین مثالی از تاریخ خلافت عمربن عبدالعزیز و توفیقی که وی، بخصوص در برقراری دو امتیاز داشتند: یکی فقرزدایی و توسعه اقتصادی و دیگری منع لعن حضرت علی (ع) که در آن دوران رسم شده بود ، همگی را به برکت نقش موثر معلم ایشان دانستند که تاچه اندازه یک معلم می تواند موثر باشد .

 این مراسم تا اذان ظهر به وقت شرعی ادامه داشت و حسن ختام این مراسم نیز اقامه نماز جماعت به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا شاه چراغی بود.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.