آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

والدین نقش موثری در شکل گیری شخصیت فرزندان دارند

812230769_73230

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ مسئول آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر گفت : خانواده یكی از اساسی ترین نهادهای هر جامعه ای است كه پژهش های زیادی در این خصوص انجام شده و ریشه تمام نا بهنجاری ها و كجروی ها را می توان در خانواده پیدا کرد .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ جامعه‌ای نمی تواند ادعای سلامت كند مگر از خانواده ای سالم برخوردار باشد ، افزود : خانواده پایه اساسی و سازنده مهمترین ساخت اجتماعی است رفتارهای والدین و اعضای خانواده در نوع بروز واكنش های افراد بسیار موثر بوده و در زمینه پی ‌ریزی شخصیتی فرد در دوران بلوغ سهم بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه بروز رفتارهای نا بهنجار به جنبه های ارثی مربوط نمی باشد بلكه در برخورد با زندگی جمعی و فرهنگ جامعه شكل می گیرد ، تصریح کرد : فرزندان در نوجوانی نیاز به خودشناسی و شناخت استعدادهایشان دارند و این حضور والدینی را می‌خواهد كه در این راه به آنان كمك كند در غیر این صورت آنان به صورت غیر فعال در جامعه حضور می یابند .

قربانی در پایان اظهار داشت : با توجه به نقش مهم والدین در ایجاد و شکل گیری رفتار فرزندان با برپایی این کارگاه های آموزش روانشناسی در تلاش هستیم تا رفتارهای درست در خانواده را به والدین آموزش داده تا آنها بتوانند ، رفتارهای نابهنجار فرزندان خود را کنترل نمایند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.