آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

چاوشی:دورنمای اقتصادی و سیاسی ایران مطلوب است

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ری، سید شهاب‌الدین چاوشی در نشست هم‌اندیشی مسئولان در ارتباط با سفر رئیس جمهور به شهرستان ری که با حضور معاونان استاندار تهران در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، اظهار داشت: شهرری به واسطه وجود بزرگانی همچون حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و امامزادگان واجب‌التعظیم و عرفا و فقهای این شهرستان جایگاه والایی دارد.

وی افزود: وجود حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که به استناد روایتی از امام هادی (ع) ثواب زیارت ایشان برابر ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است نعمت والایی برای این خطه ارزشمند است که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان «قبله تهران» یاد کردند.

این مسئول با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان ری گفت: رئیس جمهور در سفری استثنایی به شهر تاریخی و فقیه‌پرور ری می‌آیند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران افزود: استقبال از رئیس جمهوری که نام ایران اسلامی را در جهان پرآوازه کرد باید باشکوه و شایسته برگزار شود.

وی با اشاره به این‌که سفر اختصاصی رئیس جمهور به ری برکات زیادی به‌همراه دارد، عنوان کرد: سفرهای رئیس جمهور معمولاً استانی است اما رئیس جمهور به دلیل ظرفیت بالای معنوی، سیاسی و اقتصادی ری برای شنیدن دیگاه‌های علماء، ائمه جمعه، بررسی مسائل مربوط به شهرستان و … به‌طور اختصاصی به این خطه سفر می‌کنند.

سیاست ما عین دیانت ماست

چاوشی ضمن گرامیداشت ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص)، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) را پیامبر رحمت و پیامبر «اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» معرفی کرد و افزود: سیاست ما عین دیانت ما است. اگر دیانت خوب شکل بگیرد به‌طبع آن سیاست نیز خوب شکل خواهد گرفت.

تحلیل چاوشی از محاسبات سیاسی جهان/ بررسی وضعیت خاورمیانه

وی با اشاره به وضعیت منطقه عنوان کرد: منطقه خاورمیانه درگیر منازعات خطرناک و خونین است؛ وضعیت کنونی ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و … و اخیراً هم منازعات بین ترکیه و روسیه نشان از عدم آرامش در منطقه دارد.

اما جمهوری اسلامی ایران در این منطقه پرتلاطم با وقار و سربلندی کار خودش را پیش می‌برد.

چاوشی با بیان این‌که ایران اسلامی در گذشته با فشارهای زیادی روبه‌رو بود، خاطرنشان کرد: امروز تحریم‌های اقتصادی ظالمانه با حمایت رهبر معظم انقلاب و پنجه تدبیر دولت درهم شکست.

 

وی ادامه داد: شکست تحریم‌ها و گشایش اقتصادی نمایانگر دورنمای اقتصادی و سیاسی خوبی برای ایران اسلامی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با وجود برخی مشکلات همواره از همه کشورهای منطقه جلوتر است، گفت: با توجه به وضعیت کنونی یمن، عربستان، کشتارهای نیجریه و … آشفتگی در برخی از کشورهای اسلامی به فضل خدا امروز پرچم اسلام با قدرت تمام در ایران اسلامی به اهتزاز درآمده است.

وی بیان داشت: وضعیت منطقه و شرایط کنونی برخی کشورهای منطقه آزمونی برای ما شیعیان اهل بیت (ع) است که نقش خودمان را چگونه در منطقه ایفاء می‌کنیم.

سربازان دیپلماسی قدرت‌های دیپلماسی جهان را پشت میز نشاندند

چاوشی با بیان این‌که سربازان دیپلماسی قدرت‌های دیپلماسی جهان را پشت میز نشانده و به حقانیت ایران تاکید کردند، گفت: سربازان دیپلماسی در این بی‌سامانی منطقه نیز نقش‌آفرینی کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.